Viral Friday Week 6/2016: Gotham City, OK Go en Snoop Dogg
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week Gotham City, OK Go en Snoop Dogg. Heb je een tip? Stuur ‘m op!
Fly to Gotham City with Turkish Airlines! – 4.173.380 views sinds 7 feb.
Voor de reizigers onder ons waarvan inmiddels het paspoort bijna helemaal gevuld is met stempels van exotische bestemmingen, heeft Turkish Airlines wellicht een interessante aanbieding. In deze video promoot de luchtvaartmaatschappij namelijk de nieuwe bestemming Gotham City. De bekende thuisstad van Batman. Inmiddels is de matig geproduceerde video al meer dan 4 miljoen keer bekeken. Dit kan natuurlijk te maken met de verwachte Hollywood-kaskraker Batman v Superman.
Tesco Valentine’s | Introducing Basket Dating – 958.285 views sinds 5 feb.
Soms loop je in de supermarkt en vraag je je wel eens af hoe het zou zijn als je die leuke man of vrouw die in de avocado’s knijpt zou aanspreken. De supermarktketen Tesco scoort momenteel met een Valentijns-video waarin nietsvermoedende shoppers de kans krijgen om gematcht te worden met andere shoppers in de winkel, op basis van de items die ze in hun winkelmand hadden gestopt. Je kunt natuurlijk al raden dat er een aantal interessante dates uit voortgekomen zijn. Enjoy!
S7 Airlines OK Go, Upside down & Inside Out HD – 272.970 views sinds 11 feb.
OK Go – Upside Down & Inside Out
Hello, Dear Ones. Please enjoy our new video for "Upside Down & Inside Out". A million thanks to S7 Airlines. #GravitysJustAHabit
Posted by OK Go on Thursday, February 11, 2016
Op de derde plaats in dit Viral Friday overzicht vinden we een oude bekende. De band Ok Go kennen we vooral van hun bijzonder creatieve videoclips en deze creatie die ze in samenwerking met de Russische luchtvaartmaatschappij S7 produceerden is wederom een pareltje. Door prachtig gebruik te maken van Zero Gravity zien we de band zoals we zo nog niet eerder zagen. Ook de making-of video is een aanrader!
When baby’s on the line, priceline.com –228.589 views sinds 1 feb.
De Amerikaanse vergelijkingssite priceline.com maakt met een geniale serie video’s heel mooi duidelijk waarom het online vergelijken van diensten en producten de moeite waard is. De humor en herkenbare scenario’s zijn de belangrijkste factoren in het succes van deze video’s. Het is een laatbloeier, waarschijnlijk om dat de campagne ondergesneeuwd is door de Super Bowl video’s van vorige week, echter willen we deze creatie toch even delen. Inmiddels is de viewcounter de 228.000 views gepasseerd. Enjoy!
Burger King Training Video: Grilled Dogs ft. Snoop Dogg –38.272 views sinds 10 feb.
Celebrity gasten zijn altijd een goede indicator dat een video een goede kans maakt om viral te gaan. Burger King heeft voor de introductie van de nieuwe Grilled Dog de ultieme D – O – Double ‘G’ uitgenodigd om het personeel alvast bij te praten over deze toevoeging aan het menu. Burger King maakt mooi gebruik van Snoop Dogg’s humor. Bovendien zit er een gezonde dosis zelfspot in de video. De viewcounter is nog aan het opwarmen, maar met meer dan 38 duizend views in één dag kunnen we het viral succes al ruiken.