De meest interessante onderzoeken van afgelopen week
Deze week naast het zoeken naar eieren een speurtocht naar het internet of things. Want waar blijft dat nou eigenlijk? Adobe geeft tips & tricks op het gebied van multichannelcampagnes en het meten van impact en we delen 14 pagina’s met grafieken op het gebied van data-driven marketing. Doe er je voordeel me en leer van de successen van anderen. Fijne Tweede Paasdag!
Waar blijft het internet of things?
Accenture deed internationaal onderzoek naar consumententechnologie en presenteerde de conclusies in het rapport ‘Igniting Growth in Consumer Technology‘. Daaruit kwam het alom bekende gegeven dat de groei in het aantal smartphones stagneert, maar ook dat het internet of things te duur en te onveillig is.
Het internet of things blijft achter op voorspellingen. Wat blijkt? Volgens 62 procent van de respondenten zijn de prijzen te hoog en bijna de helft van de consumenten blijft ervan weg vanwege zorgen om privacy en veiligheid. 23 procent geeft aan de toegevoegde waarde er niet van in te zien en 17 procent vindt het IoT te ingewikkeld. Get yourself connected? Lees alle conclusies in het rapport.
Multichannel
Als je meerdere campagnes hebt lopen over verschillende kanalen, is het niet altijd even makkelijk om te kijken welke acties de meeste impact hebben op je klanten en je eigen sales. Met de juiste data en analytics maak je het jezelf een stuk makkelijker en Adobe helpt je daar bij. In dit rapport nemen ze je mee in de wereld van ‘data-driven alles’ – de focus ligt op de toepassing gericht op attributie en strategie. Doe er je voordeel mee.
Data, data, data
14 pagina’s vol met grafieken en inzichten voor marketeers zijn een mooie benchmark en inspiratie. Wat kun je leren van de successen van anderen? En wat zijn de grootste uitdagingen om succes te behalen met data-driven marketing? Je leest het in het 14 pagina’s tellende rapport ‘Data-Driven Marketing Benchmarks for Success’ van ZoomInfo/Ascend2. Daarin lees je hoe data centraal staat in de customer lifecyle, wat de grootste obstakels zijn die in de weg staan van succesvolle data-gedreven strategieën en krijg je tips om datamanagement te verbeteren en investeringen rendabel te laten zijn.
Direct Brands
Take out the middle man! Steeds meer merken verkopen direct aan consumenten. Als je dat nog niet doet, heeft de expertgroep ‘Direct Brands’ van ShoppingTomorrow interessante aanbevelingen voor je: ieder merk moet online een directe relatie opbouwen met de eindconsument en grondig overwegen online direct te verkopen. Waarom? Dat lees je in deze bluepaper.