Fundum steekt de draak met commercials concurrent-verzekeraars

19 juni 2004, 15:34

Fundum steekt de draak met commercials concurrent-verzekeraarsVanmiddag is de nieuwe tv-commercial van Fundum gelanceerd. In de commercial neemt Peer Mascini (o.a. Abel en Hersen-schimmen) bestaande commercials van concurrent-verzekeraars als Delta Lloyd en Amicon op de hak. Ben benieuwd hoe de concurrentie hierop gaat reageren. Gedurfd is het in ieder geval wel. Bureau: Red Pepper Advertising; Creatie: Andre van Leeuwen, Rom Wittebol; Productie: Blast; Regie: Daan Hocks.

Wie herkent alle vijf commercials die er in verwerkt zijn?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

8 Reacties

    Sabine

    Ik herken in ieder geval Centraal Beheer, Delta Lloyd, De Amersfoortse en Amicon. Kan alleen niet op de ‘vlieg-in-de-soep’ commercial komen. Ga ik nu door voor de koelkast? 🙂


    20 juni 2004 om 08:17
    media

    Niet slecht! De ‘vlieg-in-de-soep’ commercial is van Unive. Daarmee is het lijstje inderdaad als volgt: Centraal Beheer, Delta Loyd, De Amersfoortse, Unive en Amicon.


    21 juni 2004 om 04:14
    edwin duys

    Misschien aardig om te vertellen dat Amicon in het geheel geen AOV verzekeringen verkoopt. Dus men had beter zijn huiswerk moeten doen.

    Hij is grappig, maar slaat de plank volledig mis. Spotje kost ongeveer 80.000 euro’s rond het tijdstip Nederland-Tsjechie. Vervolgens wordt verwezen naar de tussenpersoon. Mijns inziens hadden ze dit beter kunnen besteden aan marketing en support aan tussenpersonen.

    Tuurlijk: 11 miljoen kijkers. Spotje is eenmalig, bedoeld voor (zelfstandig) ondernemers, en is dus volgende week vergeten…..


    21 juni 2004 om 08:28
    media

    Niet helemaal mee eens. Commercial heeft volgens mij wel degelijk een effect vwb naamsbekendheid. Zeg nu eerlijk, wie kende Fundum tot voor vorige week? Ik hoop wel voor ze dat ze een 0-meting (voor campagne), een 1-meting (tijdens campagne) en een 2-meting (na afloop van campagne) hebben gedaan cq doen zodat ze de effectiviteit kunnen bepalen.

    Wat wel jammer is dat ze de commercial as such op de site hebben geplaatst zonder er iets interactiefs mee te doen (bijv. raden welke verzekeraars op de hak worden genomen, ideeen aandragen voor een volgende commercial or whatever). Is nu een beetje plat allemaal; gemiste kans dus om nog meer effect te halen uit de campagne.

    Is er toevallig iemand van Fundum of Red Pepper in de zaal? Comments?


    21 juni 2004 om 08:43
    AT

    Boodschap ruimte in de breaks rondom voetbal op dit niveau bied absoluut geen waar voor het vele geld. Met zoveel adreline, bier, urine en de pest in het lijf is het bereik heel laag. Begrijp niet dat een adverteerder die reclame tijd niet gebruikt om een gesponsored interview te doen. Dan heb je in ieder geval nog wat kijkers. Bekende ingehuurde verslaggever X doet interview Voetbal VIP Y. De mening van Y wordt u aangeboden door Amicon UW zorgverzekeraar. Verzekrd u ook tegen de pest (in uw lijf).


    21 juni 2004 om 12:36
    Sponsored by

    @AT: Door wie wordt jouw mening eigenlijk aangeboden?


    21 juni 2004 om 20:35
    AT

    @ sponsored: In ieder geval niet door de inmiddels vrijwel overbodige mediabureaus van Nederland :). Daar is een mening immers niet meer dan een (economisch) motief!


    22 juni 2004 om 06:30
    Jaap

    Leuke, dure reclame en helaas maar een aantal malen uitgezonden. Fundum Nederland is inmiddels overgenomen door de Amersfoortse (Fortis). Fundum stond in de “verkoop” ten tijde van de reclame.


    17 april 2005 om 16:42

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!