Viral Friday week 42/2016: de fantasie van kinderen en de stress van hun ouders
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de fantasiewereld van zieke kinderen én kinderen die snoepen, de drukte van het huishouden en de rust van een koptelefoon.
Heb je een tip? Stuur ‘m op!
1. SickKids VS – Undeniable
374.862 views
We trappen af met een serieus onderwerp. SickKids is een speciaal ziekenhuis voor ernstig zieke kinderen in Canada. In hun strijd om zieke kinderen weer gezond te maken, creëerde het ziekenhuis een inspirerende video waarin duidelijk wordt gemaakt dat er meer geld nodig is voor onderzoek om geneesmiddelen en behandelmethoden te verbeteren.
De inspirerende video, waarin we een kijkje krijgen in de magische fantasiewereld van zieke kinderen, scoorde 374 duizend views.
2. Chatbooks – Stop Wasting Hours Making Photo Books
207.484 views
Tja, fotoboeken maken is minder leuk dan ze bekijken. Online fotoboekenboer Chatbooks heeft echter dé manier gevonden om mensen te motiveren een fotoboek te maken. Humor is het codewoord dat van deze video een virale hit maakte.
3. BMW – BMW Films, The Escape Trailer
110.982 views
Originele content produceren is de belangrijkste factor in de creatie van een viral video hit. De Duitse autobouwer BMW scoorde de afgelopen week met een trailer voor een heuse BMW-actiefilm. De productie, die Hollywood-achtige proporties aanneemt, resulteerde in iets meer dan 110 duizend views en op 23 wordt de gehele film op het internet gelanceerd. Stay tuned!
4. Bose | QuietComfort 35 Headphones: Get Closer
34.909 views
De audio-systeemspecialisten van Bose pakken deze week uit met een prachtige video waarin een van de mooiste bijwerkingen van passie voor muziek wordt uitgelicht. Juist, het draait om dansen. En hoe! De magistrale bewegingen in deze clip dragen bij aan de propositie van draadloze koptelefoonlijn die Bose op de markt brengt. Best knap gevonden en het concept is inmiddels goed voor meer dan 34 duizend views.
5. HARIBO – Kindermix Boardroom
12.666 views
We sluiten de Viral Friday af met een productie van Nederlandse Bodem. Snoepfabrikant HARIBO schakelde de breinen van het creatieve bureau Super Rebel in om een amusante video te produceren waarin we antwoord krijgen op de vraag: “Wat gebeurt er als je een kind van 5 je commercial laat verzinnen?” Het resultaat, eerder deze week ook behandeld in de ReclameReview, is zeer vermakelijk en goed voor meer dan 12 duizend views in iets meer dan een week tijd.