Viral Friday week 45/2016: John Lewis, Ford en GoPro

11 november 2016, 14:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de langverwachte kerstcommercial van John Lewis, een film van Ford en de eerste eigen commercial van GoPro.

Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. John Lewis – Christmas Advert 2016 #BusterTheBoxer

6.735.912 views

Het is zover: een van de meest verwachte video’s van het jaar is deze week online verschenen. Warenhuisketen John Lewis pakt elk jaar uit met een kerstvideo die gegarandeerd viral gaat. Dit jaar beleefde dit fenomeen echter een valse start. Een student creëerde namelijk een eigen John Lewis-kerstvideo die zo goed was, dat hele volksstammen dachten dat het de ‘real deal‘ was.

Het duurde echter niet lang voordat de wereld kennismaakte met Buster the Boxer, die de hoofdrol speelt in de échte John Lewis kerstvideo. Inmiddels is deze vrolijke “spring in het veld” goed voor meer dan 6,7 miljoen views. Enjoy!

2. Ford France | Le Fantôme

146.836 views

Op de tweede plaats vinden we Ford. De Amerikaanse autobouwer pakt uit met een gewaagd concept, waarin de nieuwe Ford Edge sidekick is van Hollywoodster Mads Mikkelsen in een acht minuten lange minifilm. In de actiethriller vervult de Ford Edge de rol die normaal gesproken in James Bond achtige-films wordt vervuld door Aston Martin.

Hoewel elk Ford-land zelf een versie van deze film op zijn YouTube-kanaal heeft geplaatst, passeerde de versie van Ford France deze week de 146 duizend views.

3. NERD Skincare – Your Relationship With Acne

65.673 views

Tja acne. Het is een vervelende aandoening waar veel tieners (en veel andere mensen) mee te maken hebben. Om aandacht te vragen voor een nieuwe lijn huidverzorgingsproducten tegen acne bracht de Amerikaanse cosmeticafabrikant NERD Skincare een komische video uit. De humor in de video leverde het bedrijf geen windeieren op, want inmiddels is de video de 65 duizend views gepasseerd.

4. Nissan – e-NV200 WORKSPACe: first all-electric mobile office

30.964 views

De Japanse autofabrikant Nissan is een van de voorlopers op het gebied van elektrisch rijden en onderstreept dat deze week met een nieuwe innovatieve video. Nissan introduceerde namelijk een nieuwe commercial voor de volledig elektrische e-NV200 WORKSPACe-bedrijfswagen. Dit mobiele kantoorconcept – waarmee Nissan zich van zijn creatieve kant laat zien – werd inmiddels al meer dan 30 duizend keer bekeken.

5. GoPro – Capture Different – TV Commercial

22.201 views

Maak kennis met de eerste officiële commercial die action camera-fabrikant GoPro zelf geproduceerd heeft. Voorheen maakte GoPro gebruik van beeldmateriaal van GoPro-gebruikers, want tja, er verkoopt natuurlijk niks beter dan de beelden van GoPro-camera’s in actie. GoPro vond het echter tijd voor verandering en startte deze week de #CaptureDifferent-campagne. En met succes, want de video sluit met meer dan 22 duizend views deze Viral Friday af.

David Pedro
Social Media Community & Content Marketeer bij Mindshare Nederland

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Jonnie

    I’m imssepred you should think of something like that


    8 december 2016 om 08:54
    CurtisGop

    Мы ценим ваше время и делим с вами общие цели. Ваши продажи для нас главный приоритет.

    заказать продвижение интернет магазина логин скайпа SEO2000

    оращайтесь договримся есть примеры работ логин скайпа SEO2000


    28 november 2017 om 11:42

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!