Viral Friday week 3/2017: magische AirPods, monsterlijke hybrids en Barney Stinson

20 januari 2017, 14:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week magische AirPods, monsterlijke hybrids en Barney Stinson.

1. Apple | iPhone 7 + AirPods | Stroll

4.184.831 views

De Amerikaanse technologiegigant Apple trapt deze week de Viral Friday af met een miljoenklapper! Voor de promotie van de nieuwe AirPods en de iPhone 7+ verfilmde Apple een inspirerende video waarin een gewone wandeling uitmondt in iets magisch. De video is inmiddels goed geweest voor meer dan vier miljoen views in een week tijd.

2. Volkswagen | ‘Zit’

954.489 views

Dieren en viral videohits zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Dit is een feit waarvan Volkswagen zich van bewust is. Al eerder scoorde de Duitse autofabrikant met vermakelijke video’s waarin dieren de hoofdrol spelen en nu maken we kennis met een hond die het liefst in een Volkswagen zit. De aandoenlijke lobbes scoorde inmiddels al meer dan 954.000 views. Wat betreft de reden achter dit charmeoffensief is het aannemelijk dat Volkswagen in de nasleep van dieselgate positiever in de schijnwerpers wil komen te staan.

3. Mitsubishi | Outlander PHEV. In a world of hybrids, some follow, others lead.

131.898 views

Op de derde plaats de Japanse autofabrikant Mitsubishi met een viralhit die gebaseerd lijkt te zijn op de bioscoophit Fantastic Beasts And Where To Find Them. De fantasievolle video is gemaakt om de wereld te vertellen dat de Mitsubishi Outlander PHEV de bestverkochte plug-in hybride auto is van het Verenigd Koninkrijk. Meeliften op een bioscoopknaller is een goede tactiek, want inmiddels is de video de 131.000 views gepasseerd.

4. Reebok | Hands | Be More Human

21.054 views

Een gelikte productie van Reebok. De Amerikaanse sportkledingfabrikant roept om meer begrip op te brengen voor anderen en die boodschap scoort, want inmiddels is de video al meer dan 21.000 keer bekeken.

5. Heineken Light | Hypnotize

5.411 views

Heineken staat voor de uitdaging om light bier stoer te maken. Gelukkig hebben ze de ultieme machoman Neil Patrick Harris gestrikt om ons te hypnotiseren. Je kent hem waarschijnlijk wel als Barney Stinson in de Amerikaanse comedyserie How I met your Mother. Hoewel de viewcounter nog niet heel hard oploopt, is de verwachting dat deze video zeker de viralhitstatus zal gaan bereiken. Of dat ook geldt voor Heineken Light zelf moeten we nog maar zien. Proost!

David Pedro
Social Media Community & Content Marketeer bij Mindshare Nederland

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!