De week op social: Facebook lanceert (weer) Snapchatkopie, een 360-app en test vind-ik-niet-leukknop
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel. Met deze week: Facebook lanceert Messenger Day, een 360-app, een test voor een vind-ik-niet-leuk-knop in Messenger, een label voor nepnieuws en voegt geavanceerde statistieken toe aan Business Manager. Verder rolt een nieuwe Hangouts uit, voegt LinkedIn nieuwe zoekfilters toe aan Sales Navigator en introduceert Google een intelligente video-api.
Facebook lanceert Messenger Day, een kopie van Snapchat Stories
Een jaar geleden kreeg visuele communicatie op Messenger een boost met de lancering van de nieuwe ingebouwde camera. Deze week voegt Facebook een nieuwe visueel georiënteerde feature toe aan de berichtenapp met Messenger Day.
Met Messenger Day kun je al je activiteiten via foto’s en/of video’s aan elkaar koppelen en delen met vrienden zodat ze een overzicht hebben van je dag. Je kunt je dag delen met iedereen, specifieke vrienden en familie. De berichten in Day verdwijnen na 24 uur. Volgens VP of Messaging David Marcus zal Messenger Day het maken van plannen met vrienden eenvoudiger maken. Via Day zie je wat je vrienden op dat moment doen of je kunt zelf een suggestie doen voor een activiteit op die dag.
Volgens TechCrunch zal Day waarschijnlijk advertenties plaatsen tussen de berichten en daarmee de eerste inkomstenstroom voor Messenger worden. Messenger Day is wereldwijd beschikbaar via Android of iOS.
Bron: Facebook
Facebook test vind-ik-niet-leukknop in Messenger
Volgens TechCrunch test Facebook emoji’s als reactie op berichten van vrienden in Messenger. De personen in de test zien een reactiefeature waarmee ze toegang krijgen tot een set emoji’s. Zodra ze over een ontvangen bericht bewegen, zien ze een duim omhoog, duim omlaag, hartje, lachend gezicht, triest gezicht of boze emoji. Iedereen die het bericht heeft ontvangen kan vervolgens de reacties zien die zijn geplaatst bij het bericht. Het enthousiasme waarmee de testers de nieuwe Messengerfeature ontvangen, zal bepalen of Facebook de feature naar meer gebruikers uitrolt.
Facebook tests reaction and Dislike button (!) on messages https://t.co/Rffn8hIBQS pic.twitter.com/wxH13mEXEe
— TechCrunch (@TechCrunch) March 5, 2017
Bron: TechCrunch
Google rolt nieuwe Hangouts uit
Google heeft besloten Hangouts te splitsen in twee nieuwe varianten: Hangout Meets en Hangout Chat. Hangouts is een communicatietool voor het organiseren van een ontmoeting met collega’s, vrienden of familie via video, telefoon of tekstberichten. Google splitst Hangouts nu in twee varianten die zich speciaal richten op bedrijven.
Hangouts Meet is een nieuw video vergader systeem met als doel het deelnemen aan vergaderingen zo makkelijk en laagdrempelig mogelijk maken. Met Meet kun je zonder problemen een videovergadering starten met 30 personen, aldus Google. Je hebt alleen een link nodig, dus geen account, plugin of download. Meet stelt je in staat om eenvoudig een videovergadering te starten via Calendar. Voor G-Suite gebruikers is er een speciaal inbelnummer, zodat teamleden die onderweg zijn makkelijk kunnen deelnemen zonder toegang tot wifi.
Hangouts Chat is een berichtenapp voor teams waarmee je direct berichten toevoegt in Hangouts. De berichten blijven bewaard zodat je de team conversatie terug kunt kijken. Voor G-Suite gebruikers is er de koppeling en toegang tot gedeelde content in Drive en Docs. Competitie voor Slack dus.
Bron: Google
LinkedIn voegt nieuwe zoekfilters toe aan Sales Navigator
Sales Navigator is de salestool van LinkedIn om leads te genereren. Deze week krijgen LinkedIn gebruikers met een Sales Navigator-account toegang tot nieuwe zoekfilters. De meest favoriete zijn:
- Senior Leidershap Wijzigingen – identificeer bedrijven waar senior leiders een nieuwe rol hebben gekregen of in de afgelopen drie maanden zijn toegetreden tot de organisatie.
- Afdelingsgrootte – zoek bedrijven met een minimum aantal medewerkers op een afdeling.
- Bedrijfsomzet – zoek naar bedrijven met een specifieke omzetgrootte, in diverse valuta (voorlopig alleen beschikbaar voor bedrijven in Australië, India, UK en de VS).
Bron: LinkedIn
Facebook rolt geavanceerde statistieken uit naar alle adverteerders
Om de effectiviteit van online campagnes te verbeteren is kennis over welk platform de online sale drijft essentieel. Volgens Facebook biedt Advanced Measurements deze inzichten. De geavanceerde cijfers zullen binnenkort via Business Manager beschikbaar zijn. Met deze cijfers is het nu mogelijk om de effectiviteit van platforms als Facebook, Instagram, Audience Netwerk en andere media met elkaar te vergelijken. Tevens bieden de geavanceerde metingen betere bereikcijfers van campagnes door het ontdubbelen van gebruikers die de advertentie op meerdere platforms hebben gezien.
Bron: Facebook
Facebook lanceert 360-app voor Samsung VR Gear
Facebook 360 is een nieuwe manier om 360graden foto’s en video’s te ervaren via Gear VR. Sinds de introductie van 360 zijn er meer dan 25 miljoen 360graden foto’s en meer dan 1 miljoen 360graden video’s gepubliceerd, aldus Facebook.
De 360-app op je Samsung Gear VR heeft vier secties:
- Ontdekken van nieuwe 360graden content
- Bekijk 360graden content van vrienden of pagina’s die je volgt
- Bekijk 360graden content die je hebt opgeslagen
- Ervaar 360graden content via je tijdlijn
Bron: Facebook
Google introduceert intelligente api die voorwerpen herkent in video
Google is synoniem aan zoeken. Met de Google Cloud Video Intelligence API worden voorwerpen in video’s nu ook zoekbaar en vindbaar. De API onttrekt meta-data aan de video met informatie over de voorwerpen en de scenes in video’s. Met deze data kun je zoeken naar elk moment van elke videofile. Voor een demo van deze nieuwe API ga je naar: Google Could Platform.
Google launches Cloud Video Intelligence API in private beta https://t.co/HjSD6358be
— VentureBeat (@VentureBeat) March 9, 2017
Bron: VentureBeat
Facebook rolt label uit voor betwist nieuws
Gizmodo heeft als eerste het nieuwe ‘betwist label’ bij een nieuwsbericht gesignaleerd. Nieuwsberichten die als vals zijn gerapporteerd door mensen kunnen door onafhankelijke feitencheckers worden beoordeeld. Als deze feitencheckers het nieuwsverhaal ontkrachten, krijgt het bericht het label ‘betwist’. Naast het label verschijnt er een toelichting waarom het nieuws betwist is. De toelichting kun je activeren door op drie puntjes te klikken onder het bericht.
Facebook is flagging links to fake sites now, looks like: pic.twitter.com/N7xaWDkdYA
— Anna Merlan (@annamerlan) March 3, 2017
Bron: VentureBeat
de gelegenheid voor iedereen!
Heeft u behoefte aan middelen voor het opstarten van uw bedrijf
zelf, of u behoefte aan een lening om schulden te betalen of
om uw rekeningen te betalen?
Neem Contact met ons tot tevredenheid.
Mail: Andrieske@outlook.fr
whatsapp: +330633662486
Dank u