Het succes van collegehumor.com

20 juli 2004, 03:36

Terwijl in Nederland weblogs als Geenstijl, Retecool en Volkomenkut zich moeten ‘behelpen’ met een ‘handjevol’ bezoekers, trekt een website als collegehumor.com in de VS inmiddels meer dan 6 miljoen unieke bezoekers per maand. Ter vergelijking, in Nederland is MSN de meest bezochte website met ca. 5 miljoen unieke bezoekers per maand.

Ook over het adverteren via dit soort websites doen ze in de VS minder moeilijk dan in Nederland. Op collegehumor.com, in 1999 opgezet door twee studenten Josh Abramson en Ricky Van Veen, hebben inmiddels bedrijven als General Motors, Sony Motion Pictures, AT&T Wireless, Comedy Central, Durex Condoms en Dreamworks Motion Pictures geadverteerd.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!