Marijke Horstink (Oprichter HappyNurse): “Ik wil niet veel geld verdienen, ik wil een bedrijf bouwen

8 augustus 2017, 13:00

Het gaat goed met de gezondheidszorg in Nederland. In een onderzoek van The Lancet wordt de zorg in ons land goed beoordeeld in vergelijking met 200 andere landen: we staan zelfs op de negende plek. Zijn de blije verpleegkundigen daar (deels) verantwoordelijk voor? Marijke Horstink vertelt over haar organisatie HappyNurse.

HappyNurse is een snelgroeiende arbeidsbemiddelaar voor de zorgsector met een brede dienstverlening in tijdelijk en vast personeel. Marijke heeft bijna 3000 mensen op de payroll staan. Marijke: “Daar zitten uitzendcontracten bij uiteraard, maar ook tijdelijke en vaste contracten. Als de verpleegkundige happy is, daar zitten heel veel aspecten aan natuurlijk, dan levert hij of zij ook de beste zorg aan de patiënt. Onze focus is ook het verpleegkundigen zo goed mogelijk naar de zin maken. Daarmee focussen we ons dus eigenlijk weer op de patiënt.”

Hoe is dit concept ontstaan? “Berichten over ontevredenheid over de werkdruk, het gebrek aan efficiency en salaris, deden mijn inzien dat ik de leukste werkgever voor verpleegkundigen wilde worden. En zo geschiedde. Toen ik begon was zowat iedereen in loondienst. Maar die ZZP-trend is ook niet aan de gezondheidszorg voorbijgegaan. Er zijn inmiddels heel veel zelfstandigen in de zorg. Er is een hoop bureaucratie, wet- en regelgeving en politiek in deze sector. Ik vind het prettiger om in de periferie te zitten.”

Hoe gebruik je online in dit concept? “Het systeem dat wordt gebruikt in de thuiszorg is ook volledig digitaal. Het werven van verpleegkundigen en campagnes doen wij volledig digitaal.”

Leer alles over het opzetten van een franchise, de zorgsector en het managen van veel franchiseondernemers.

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!