ReclameReview: XS4ALL
XS4ALL lanceert een nieuwe campagne genaamd ‘Wonders of the Web’, met hierin bijzondere verhalen die de mooie kant van het internet laten zien.
Credits
XS4ALL
Marieke Willemsen, Claudia Ammerlaan, Dennis van Steijn, Bernadette de Hoog-Bos.
N=5
Strategy: Joris Gruiters
Art Director: Carsten van Berkel
Copywriter: Stefan Leendertse, Nienke Oosterbaan
Webvertising Director: Marcel Hellemons
Producer: Guy van der Hoop, Joakim Lindhout, Casper Reus
Account: Anouk Zink, Leonie van der Mark, Yoeri Kastelein
Productie tv-commercial:
Production Company: Mrs. Robinson
Producer: Monique Grondijs
Director: Van Santen & Bolleurs
DOP: Pjotr Kukla
Off-line Editor: The Compound
Post Production Company: The Compound
Sound: Audentity (Niels den Otter)
Music: Audentity (Niels den Otter)
Voice-Over: Jan-Douwe Kroeske
Productie online video:
Productiemaatschappij: Akula
Regie: René van ’t Erve
Camera: Stijn Hoekstra
Geluid: Peter Suyderhoud
Research: René van ’t Erve
Offline Editor: Marvin Schoemaker
Producent: Arjan van Engen
Producer: Fleur Janssen
Audiomixage: Joost Oskamp
Grading: Gerhard van der Beek
Fotografie
Production Company: Mrs. Robinson
Director: Van Santen & Bolleurs
Producer: Monique Grondijs
In samenwerking met : MindShare/ Pink Marketing
De doelstelling
De mooie kanten van het internet benadrukken en communiceren dat XS4ALL hieraan bijdraagt met hun dienstverlening.
De uitwerking
XS4ALL komt met een serie bijzondere en persoonlijke verhalen die elk de mooie kant van het web laten zien. Een verhaal over hoe online gamers voor een doorbraak in hiv-onderzoek zorgden. Hoe een 9-jarige Nederlandse jongen voor zichzelf een 3D-geprinte prothese vond. Dat er een bewoonbare planeet werd ontdekt die NASA over het hoofd zag. En hoe internet Afghaanse vrouwen kansen geeft om toch te kunnen werken. Al deze ‘Wonders of the Web’ staan centraal in de campagne.
Het oordeel
Deze campagne loopt al enkele weken, maar ik wilde hem toch graag na mijn vakantie bespreken. Ik vind hem namelijk geweldig. Hij past precies bij het merk XS4ALL en hij geeft perfect weer wat er zo mooi is aan het internet.
Je wordt er nieuwsgierig van als je hoort dat online gamers voor een doorbraak hebben gezorgd in hiv-onderzoek. Maar ook trots en geïnspireerd: dat er mensen zijn die dit bedacht en uitgevoerd hebben, wat slim! De overkoepelende gedachte komt heel duidelijk over: dankzij het internet hebben we vrijwel onbegrensde mogelijkheden… doe er iets mee.
De communicatieboodschap is dat je met XS4ALL ook het beste uit het internet kunt halen, net zoals in deze inspirerende cases. Dat is helemaal in lijn met de klantvriendelijke expertrol die het merk al jaren uitdraagt. Het is zelfs nog een niveau hoger getild, want het gaat nu niet meer over het oplossen van technische problemen, maar om het faciliteren van grootse ideeën. Dat vind ik mooi aan deze campagne: hij is meegegroeid met het merk.
Mocht je het verhaal achter de online game en het hiv-onderzoek willen weten, check dan deze interessante video.
Jammer dat de tekst bij de mooie commercial op detail verkeerd wordt uitgesproken. Er wordt gezegd: -[un] van hen- en moet natuurlijk zijn – een van hen-, met accent aigue op de -e- (die ik op mijn toetsenbord niet kan vinden). Op sommige zenders is het gelukkig wel correct.
Groet,
Piet Gentenaar
Ik vind het een rare reclame.. Alsof XS4all met de doorbraak naar HIV onderzoek is gekomen. Strijken met de eer over andermans rug