Viral Friday week 37/2017: bloedirritante Taylor Swift, Audi doet een Star Trek en go with the flaw

15 september 2017, 13:30

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week: een bloedirritante Taylor Swift, Audi doet een Star trek en go with the flaw.

1. AT&T | Taylor Swift NOW Presents: See What Taylor’s Up To NOW

871.737 views

We starten de Viral Friday met een ongelooflijk irritant filmpje waarin een kijkje in het leven van Taylor Swift wordt gepromoot door haar te volgen en elke seconde aan te geven wat ze precies aan het doen is. Via AT&T kunnen fans zich aanmelden om hun idool 24/7 te volgen. Als je dacht nu al niet om Taylor Swift heen te kunnen, dan is dit je uitgelezen kans om je ergernis te vergroten. In een week tijd weet AT&T wel al bijna 900.000 views te scoren.

2. Audi | Orchestra Campaign: Star Trek

320.229 views

Audi gooit het over een andere boeg in deze commercial. De Duitse autobouwer viert zijn verdiensten op technologisch gebied door met het motorgeluid van hun supersportmodellen een van de theme songs van de sciencefictionklassieker Star Trek te spelen. Deze opvallende compositie scoort, ondanks de matige uitvoering, toch meer dan 320.000 views in een week. Dit bewijst dat sportauto’s zeker een bijdrage leveren aan het creëren van een viral video. Verrassend, vinden jullie niet?

3. Diesel | Go With The Flaw

158.352 views

Een unibrow, beugel en een glazen oog. Allemaal dingen die afwijken van het schoonheidsideaal. Kledingmerk Diesel belicht deze flaws door een commercial uit te brengen waarin de protagonisten allemaal iets hebben dat afwijkt van het ‘normale’. Met de slogan ‘Go With The Flaw’ benadrukt het nog even dat iedereen gewoon normaal is.

4. GE | Meet Molly, the Kid Who Never Stops Inventing

52.745 views

Dit is Molly, het meisje dat nooit stopt met uitvinden en de ster van de nieuwste commercial van General Electric. Tot het moment dat zij het vuilnis buiten moet zetten van haar vader, was ze een doorsnee kind. Vanaf dat moment krijgt ze het ene idee na het andere. Ze kan niet meer stoppen met uitvinden en eindigt uiteindelijk als wetenschapster bij GE. De video is onderdeel van een campagne waarin GE pleit voor meer vrouwen in de IT. Deze inspirerende video scoorde al meer dan 52.000 views.

5. Hot Wheels | “The Drive” Commercial | Challenge Accepted

33.318 views

We sluiten deze Viral Friday af met een commercial van Hot Wheels, bekend van de miniatuurauto’s die door menig kind verzameld worden. De inspireerde video laat zien dat de miniatuurauto’s vol zitten met lessen over het leven. In de video zie je hoe een badass mom en haar kind allerlei uitdagingen aangaan in een raceauto waarbij ze hem vertelt over het belang van aanpassen en volharding. Met ruim 33.000 views in vier dagen tijd is de boodschap goed overgekomen.

David Pedro
Social Media Community & Content Marketeer bij Mindshare Nederland

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!