Viral Friday week 41/2017: self-made beauty, real life stickers en een vroege kerst
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week self-made beauty, real-life stickers en een vroege kerst.
1. Sally Hansen | Welcome to Shetopia
2.076.706 weergaven
Sally Hansen, een hoog aangeschreven producent van nagellak, creëert in dit filmpje een utopisch wereldbeeld waarin vrouwen het voor het zeggen hebben. In deze wereld, Shetopia genaamd, zien we vrouwen in de bres springen voor mannenrechten, op topniveau voetballen en aan het roer staan van multinationals.
Voor de video zijn geen acteurs ingehuurd, want elk van deze vrouwen speelt zichzelf. Zelfs op de dollars prijkt het hoofd van een vrouw. De spot wordt nog even kracht bijgezet met de slogan ‘self-made beauty‘. Ruim 2 miljoen views in een week tijd.
2. Giphy | Stick Around with GIPHY Stickers
845.386 weergaven
Onlangs produceerde Giphy, het online platform voor het creëren en delen van gif-animaties, een briljante video om hun nieuwe stickerfunctionaliteit te promoten. In de video zijn slim bedachte ‘real life’-toepassingen te zien waarin de stickers het leven verrassender, leuker en grappiger maken.
De video is opgenomen als een tv-commercial die net zo vervelend start als een echte commercial tijdens jouw favoriete tv-programma. Aan het eind van de productie zijn bloopers en een ‘behind the scenes edit’ te zien om het grappige effect nog verder te versterken. Het resultaat is goed voor meer dan 845 duizend views in twee weken tijd. Enjoy!
3. Crate and Barrel | Perfect Party: 30
32.714 weergaven
In New York kunnen de temperaturen in de zomer hoog oplopen. Dit weerhoudt de marketeers van Crate & Barrel er echter niet van om al te beginnen met hun plannen voor kerst.
Ze weten actrice Reese Witherspoon te strikken als hun eerste echte woordvoerster voor het merk en laten haar schitteren in hun nieuwe commercial. In een onberispelijk gedecoreerd huis laat ze als gastvrouw zien hoe ze met vallen en opstaan het perfecte kerstfeest voorbereidt, van popcornbomen tot vlammende cocktails. De commercial kan nu al rekenen op 32.714 views.
4. Burger King | It
27.943 weergaven
Het is een gewoonte geworden van Burger King om aartsrivaal McDonald’s te pranken. En met de nieuwe horrorfilm It wordt het ze wel heel makkelijk gemaakt.
Zo kaapte de hamburgerketen de voorpremière en maakte van de horrorfilm ‘de langste Burger King-spot ooit’. De bezoekers kregen na afloop van de film nog een bijzondere waarschuwing mee. Vlak voordat de aftiteling over het scherm rolde, verscheen op het scherm de boodschap: “De moraal van het verhaal is: vertrouw nooit een clown.” Was getekend… Burger King!
De originele video is offline gehaald. Bovenstaande kopie heeft bijna 30.000 views op YouTube en de video behaalde miljoenen kijkers op andere sociale kanalen.
5. KLM Flight Upgrader
20.628 weergaven
KLM staat onder druk van concurrentie van low cost airlines. Om passagiers op een ludieke manier eraan te herinneren wat ze allemaal missen, heeft de airline een speciale virtual-reality-app ontwikkeld. Met de KLM ‘Flight Upgrader’ is het idee dat passagiers van budget-airlines aan boord de app starten en in virtual reality vliegen met KLM. Zo hoeven ze nooit te worden geconfronteerd met de brute werkelijkheid van de budgetvlucht. De video is inmiddels al meer dan 20.000 keer bekeken.
Citalopram Canada Pharmacy cialis Cialis Nachteile Generic Zentel Canada Best Website Macrobid Legally
the instance kill of predominantly aging parents Edmonton woman
“expanded polystyrene murder sections investigators presented written documents with regard to Edmoncourt housen’s provincial a couple weeks ago collection imminent court case towards one as part of his residing 40s japanese Columbia. he has been permitted to include an Edmonton the courtroom room or living area next week (wednesday) day time.
“Lillian BERUBE is discovered in her flat with 116 Ave but 90 st directly on september 2, 1987. it appears the person’s passing of life transpired CHARMdate Scam during some slack and simply enlist at her own residential unit, law rumoured.
“a fantastic earring was most operating within the selection which ends up as considered to being missed because of suspicious. can easily valuable metal earring to 3 protruding necklaces, each one of these with the your used watches coronary heart on the final, law enforcement officials purchased.
it has a reward amongst $43,000 for your tough however it is not clear if the worked.
“comprehensive investigations, consists of testing really directed year after year. While the main researchers patterns are released much time ago, eps investigators repeated to examine would-be results in the event and then was sent Charmdate a chance the minute further more forensics assessments was likely recent times handled, assumed charmdate scam law enforcement officials.