Viral Friday week 46/2017: de kersteditie!
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week: kerst is vroeg dit jaar.
1. John Lewis Christmas Ad 2017 – #MozTheMonster
8.053.576 views
De mooiste tijd van het jaar staat weer voor de deur. Hoewel we in Nederland warmlopen voor de komst van de Sint, is de rest van de wereld al bezig met Kerst.Traditiegetrouw is het Britse warenhuis John Lewis als eerste van de partij met hun kerstcommercial. Met Moz The Monster scoorde John Lewis in een één week tijd al meer dan 8 miljoen views.
2. Macy’s Holiday Commercial 2017 | Lighthouse | The Perfect Gift Brings People Together
3.838.949 views
Ook het warenhuis Macy’s is al in de Kerstsferen. Deze week werd namelijk hun nieuwste commercial voor de feestdagen geplubliceerd. Deze video speelt perfect in op het warme gevoel dat je krijgt als je goed doet voor anderen en dit leverde Macy’s meer dan 3 miljoen views op in één week tijd.
3. Llamas and a Little Boy star in “The Performance” – A holiday short film from Cost Plus World Market
723.584 views
Op de derde plaats in dit kerstcommercialoverzicht vinden we de video van het warenhuis Cost Plus World Market. In de hoofdrol zien we een jongen die met wat hulp van een familie lama’s zijn zorgt voor een muzikale Kerst. De aandoenlijke video waarin slim gebruik gemaakt is van dieren en schattige kinderen leverde Cost Plus World Market al meer dan 723.000 views op.
4. #YouShall Find Your Fairytale Christmas Part 1| Debenhams Christmas TV ad 2017
56.619 views
Het Britse warenhuis Debenhams scoort met een sprookjesachtige video. Het verhaal is gebaseerd op een onmogelijke romance met elementen uit Assepoester. Het herkenbare resultaat is goed voor meer dan 56.000 views in éen week tijd.
5. TK Maxx ‘A White Christmas’ Advert 2017
21.552 views
In deze video van deze Britse High Fashion discounter zien we een meester compilatie van de ultieme Kerst. Uiteraard met voldoende aandacht voor het Kerst-assortiment van TK Maxx. Omdat dit aantrekkelijke deals zijn voor High Fashion kledingmerken is het niet verrassend dat het resultaat goed is voor meer dan 21 duizend views in een week tijd.