Testing 1, 2, 3: hoe ambitieus zijn we als het gaat om video?

17 januari 2018, 09:00

Doe mee aan de Online Video Monitor en win een drone

Al sinds 2012 houden Marketingfacts en Quadia Online Video de vinger aan de pols van het Nederlandse marketinglandschap. Hoe staat het ervoor met online video, wie zet het in, met welk doel, waar liggen de kansen en (waar) gaat het ook weleens mis?

Voor deze zesde Online Video Monitor zijn we eigenlijk vooral benieuwd naar het ambitieniveau van jou als marketeer. Natuurlijk staat video op je prioriteitenlijstje van 2018 – het zou vreemd zijn als dat niet zo was -, maar hoe serieus zijn die ambities? Hoeveel tijd steek je erin en welke kwaliteit streef je na? Ben je op zoek naar één supervette viral per jaar, investeer je liever in een vast, sterk format of richt je je pijlen vooral op SEO-vriendelijke video’s?

De reden waarom we dit willen weten: de voorspelling dat merken steeds meer als broadcasters gaan fungeren, lijkt nu echt uit te komen. Onder meer Albert Heijn gaf vorig jaar het goede voorbeeld.

Hoe zit het met de ambitie van de Nederlandse marketeer? Kunnen we spreken van een definitieve doorbraak van branded broadcasting in 2018?

Om daar achter te komen, willen we je vragen deze vragenlijst in te vullen. De uitslag zal uiteraard weer op Marketingfacts worden gedeeld.

Wil je meewerken aan de jaarlijkse Online Video Monitor? Het kost slechts vijf minuten tijd en onder de deelnemers verloten we een drone, dus doe mee.

Frank Schröder
Marketing & Communications bij Quadia

Frank heeft een voorliefde voor marketing en geschiedenis. In zijn huidige functie is hij verantwoordelijk voor de marketing & communicatie van EMG NL en Quadia .

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!