ReclameReview: de hype-jacuzzi van Lidl
In navolging van Aldi heeft nu ook Lidl een voordelige jacuzzi in het assortiment opgenomen. Om deze actie onder de aandacht te brengen, komt de supermarktketen met een luxueuze commercial.
Credits
Creatie: Tosti Creative
De doelstelling
Zorgen dat de jacuzzi’s van Lidl zo snel mogelijk uitverkocht zijn.
De uitvoering
Jezelf letterlijk en figuurlijk onderdompelen in luxe – en dan ook nog eens betaalbaar. De jacuzzi ligt vanaf 29 maart in alle winkels en is vanaf 22 maart al te bestellen via lidl-shop.nl. De jacuzzi is door Lidl op een grappige manier gelanceerd met een korte video. Het filmpje neemt lanceringen van nieuwe en bekende tech-producten (denk aan de bekende smartphonelaunches) op de hak.
Het oordeel
De eerste vijftien seconden van deze twintig seconden durende commercial zijn bedoeld als parodie op commercials voor luxe producten. Dat zijn nu ook net de vijftien seconden die op mij als kijker totaal geen indruk maken. Het is niet onderscheidend, ik weet niet waar ik naar kijk en het interesseert me ook niet zo. Natuurlijk gaat het om de tegenstelling: de laatste vijf seconden zijn juist heel plat. Dat zou best grappig kunnen zijn, maar dan alleen voor mensen die de hele commercial op het puntje van hun stoel hebben gezeten, omdat ze benieuwd zijn wie de afzender is.
Overigens vind ik het motto ‘Betaalbare luxe voor iedereen’ wel prima in beeld gebracht op deze manier. Je kijkt onmiskenbaar naar een luxeproduct en de afzender is onmiskenbaar de betaalbare supermarktketen Lidl. Dat verhaal klopt helemaal in deze commercial.
Wat retailers vaak heel goed snappen, is hoe ze een branchevreemd product heel bijzonder kunnen promoten. Denk aan de trouwjurk van Zeeman. Ik verwacht dat deze jacuzzi van Lidl ook in no-time uitverkocht is. Of dat ook zonder deze commercial was gebeurd, kunnen we helaas niet zo makkelijk testen.
Helemaal mee eens David! Goede review