Viral Friday 19/2018: bacon, broodjes en braspberries. En planten met gevoelens

11 mei 2018, 12:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Togo, IKEA, Oscar Mayer, Bai en Hotels.com.

Togo: How far would you go for a Togo?

259.391 views

We starten met een dosis humor. Het Amerikaanse sandwichmerk Togo heeft een nieuwe reeks commercials bedacht: how far would you go for a Togo? In deze commercial zie je twee werklui waarvan er één een Togo Pretzelrami op zijn werkbank heeft geplaatst. Hij loopt één tel weg van zijn plek, en zijn collega ziet hier de perfecte kans om zijn overheerlijke broodje te stelen. Op creatieve wijze krijgt hij het voor elkaar. Een filmpje met humor, goed voor bijna 260.000 views.

IKEA: Bully a plant

115.305 views

Met dit project geeft IKEA aandacht aan het onderwerp pesten. Twee van hun eigen planten zijn elk in een glazen kooi geplaatst, waarbij de ene plant de hele dag opnamen hoorde van negatieve opmerkingen, en de andere plant hoorde alleen maar positieve opmerkingen. Deze planten zijn op scholen geplaatst om het onderwerp onder de aandacht te brengen. De plant die alleen de negatieve opmerkingen ontving, zag er na een week veel triester uit dan de plan die positieve opnamen ontving. Zoals een leerling mooi zegt: “Als het al invloed kan hebben op een plant, dan heeft het zeker invloed op mensen”. Een duidelijke boodschap, creatief naar buiten gebracht, goed voor ruim 115.000 views.

Oscar Mayer: Bacoin

15.065 views

De gekte rondom cryptocurrency ontmoet in deze commercial het tijdloze spek van vleesproducten-producent Oscar Mayer in het nieuwste en gekste tech-project: Bacoin. Het gaat om een weggeefactie met een variërende prijswaarde. De waarde van de Bacoin is gebaseerd op het aantal keren dat het gedeeld is op social media, en moedigt mensen die zich aanmelden voor een Bacoin, aan om het een korte termijn-boost te geven door er eindeloos over te praten. Een creatief idee, met ruim 15.000 views.

Bai: This just in

13.656 views

‘Braspberries’ hebben hun faam gekregen door Justin Timberlake. Het zijn blauwe bessen in een framboos, die de popster vorig jaar introduceerde op zijn Instagram-feed. In deze commercial is Justin zowel grappig als een beetje griezelig: hij staat erop dat de tv-journalist de braspberry even proeft. Bai introduceert hier geen drankje met braspberrysmaak, maar wel een smakelijk drankje zonder kunstmatige zoetstoffen. Altijd leuk om naar Justin te kijken, dat blijkt wel uit de ruim 13.000 views.

Hotels.com: More than just hotels

8.498 views

Iedereen verwacht dat je bij Hotels.com een hotel kan boeken. Maar wat niet iedereen weet, is dat je er ook woonboten, blokhutten aan de rivier, blokhutten aan een meer, blokhutten aan een stromend beekje of andere blokhutten aan een soort van water kunt boeken. Of strandvakanties, skivakanties of alle vakanties in de sneeuw. En zelfs ook landhuizen. Met of zonder dieren, het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat. En dat allemaal op één website, en in één URL. Goed voor ruim 8.000 views.

Daphne Awad
Campaign Executive bij Mindshare

Campagne-executive bij Mindshare en verantwoordelijk voor de wekelijkse rubriek Viral Friday op Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!