Viral Friday 27/18: Airbnb’s reactie op het reisverbod in de VS, nomofobie en het verborgen geld

6 juli 2018, 13:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Airbnb, Fruit of the Loom en Orange.

Everlight Underwear: It’s so light

4.798 views

Laten we eerlijk zijn: iedereen negeert reclames. Een slinks nieuwe campagne van Fruit of the Loom en agentschap CP + B speelt hier leuk op in door duizenden dollars aan contant geld en ondergoed te verbergen in (relatief) duidelijk zicht in een drukke stad.

Orange: Alone In The World

2.237 views

Eerst komt het rommelen en zoeken door zakken, auto’s, bureaus en tassen. Verhoogde bloeddruk en hartslag. Vervolgens is er paniek, vaak gepaard met zweetaanvallen, hysterische tranen en woedeaanvallen. Sommige mensen vergelijken het met de vijf stadia van verdriet. Nomofobie bestaat. Hoewel het geen erkende angst is, kan iedereen zich indenken zijn of haar telefoon kwijt te raken. Orange heeft zich laten inspireren door deze fobie.

Airbnb: Let’s Keep Traveling Forward

83.776 views

Airbnb is er niet vies van om advertenties te gebruiken om hun politieke voorkeur duidelijk te maken. Maar dit was snel, zelfs voor hen. Enkele uren nadat het Hooggerechtshof van de Verenigde Staten het reisverbod van president Trump uit verschillende overwegend islamitische landen had bevestigd, lanceerde het bedrijf als reactie meteen deze spot.

Daphne Awad
Campaign Executive bij Mindshare

Campagne-executive bij Mindshare en verantwoordelijk voor de wekelijkse rubriek Viral Friday op Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!