ReclameReview: met Wehkamp rijmend de zomer in
Je verwacht het eerder bij een Sinterklaascommercial, maar Wehkamp rijmt er in de zomer al lustig op los. Stijlvol en inspirerend. Vooruit, met een korte call-to-action op het eind.
Credits
Creatie: ACHTUNG! mcgarrybowen
De doelstelling
De zomerkortingactie van Wehkamp promoten.
De uitwerking
In deze nieuwe zomercommercial brengt Wehkamp de zomer terug tot een aantal kernpunten. Zon, zweten, zweefduik, zwemmen. En om het helemaal compleet te maken: tot 50 procent korting op zomermode bij Wehkamp.
Het oordeel
De één noemt het saai, de ander stijlvol. De één vraagt zich af waar de producten van Wehkamp blijven in deze commercial, de ander is al lang blij. De één vindt de rijmvorm origineel, de ander afgezaagd. De één vindt de call-to-action aan het eind een mooie commerciële afsluiter, de ander vindt hem totaal niet passen.
In mijn hoofd strijden die één en die ander om voorrang. Maar waar ze het wel allebei over eens zijn, is dat deze commercial niet direct de associatie met Wehkamp oproept. Als het begin en het eind niet het logo in beeld hadden gehad, zou ik niet aan Wehkamp hebben gedacht. Het is maar te hopen dat de doelgroep wel de link legt met het merk.
De boodschap klopt wel: ‘De zomer. Laat maar komen.’ En dan in combinatie met de korting op zomerkleren. Het is ook allemaal mooi gefilmd en de achtergrondmuziek past ook goed. Maar is het genoeg om de doelgroep te overtuigen? De verkoopcijfers zullen het uitwijzen.