ReclameReview: Max Verstappen vs Ruud Gullit (Ziggo)
Een echte sportman wil altijd winnen. Daar komen de mooiste duels uit voort, zelfs als het om iets anders gaat dan de sport. Dat laat Ziggo zien in deze nieuwe commercial met niemand minder dan Max Verstappen en Ruud Gullit in de hoofdrollen.
Credits
Bureau: J. Walter Thompson Amsterdam
Creative Partner: Bas Korsten
Creative Lead: Niels Bredemeijer, Allard Jaspars
Business Lead: Erik-Jan Koense
Strategy Lead: Jan Bouts
Sr Concept Producer: Sabien Smit
Screen Producer: Marco van Prooijen
PR-Bureau: Glasnost
Verantwoordelijk bij Ziggo: Marnix Vriend, Thomas Metz, Robin Faber, Louise Meijer, Dave Frauenfelder
De doelstelling
Meer abonnees werven voor Ziggo Sport, waar je de mooiste duels live ziet.
De uitwerking
Ruud Gullit, voetbalanalist bij Ziggo Sport, komt toevallig Max Verstappen tegen, die ook op weg is naar Ziggo. Al snel wordt het een wedstrijdje tussen de twee heren wie het eerst op de plaats van bestemming is, met de nodige streken en grappige situaties als gevolg.
Het oordeel
Ik vind deze commercial geweldig. Oké, ik heb wel eens geroepen dat het inzetten van een celebrity soms te gemakkelijk is, maar in dit geval hebben we het over twee celebrities die perfect passen. Ruud Gullit staat als ex-topvoetballer en tegenwoordig analist natuurlijk symbool voor de voetbalwedstrijden die je live kunt zien op Ziggo Sport. Max Verstappen is onze huidige Formule 1-trots. Daarmee heb je in deze commercial meteen twee van de populairste ’televisiesporten’ te pakken die op de zender te zien zijn.
De boodschap van de commercial is dat je de mooiste duels live ziet op Ziggo Sport. Natuurlijk zijn dat duels in het voetbal, de Formule 1 en andere sporten. Maar het korte verhaal in de commercial draait om een ander duel, namelijk wie er het eerst bij Ziggo is: Max of Ruud. Dat klopt helemaal met de boodschap van de uiting, met als enige uitzondering dat de commercial niet live is. Misschien doen ze daar nog iets mee in een volgende reclame.
De moeite die de heren doen om te winnen, de grappige situaties die ze daardoor creëren of ervaren, de eindoverwinning voor Max: deze commercial is goed opgebouwd en uitgewerkt. Zo zie ik het graag.
Nu nog die verschrikkelijke Ziggo radiospots de vuilnisbak in voor iets nieuws en zowaar wordt het nog wel wat!