Viral Friday 51/2018: nog één keer Home Alone met Kevin

21 december 2018, 13:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de commercials van Google, Staatsloterij, PostNL, Huawei, Erste en Lift.

Google Assistant: Home Alone Again

13.435.378 views

Iedereen kent de ultieme kerstfilm ‘Home Alone’. Echt jeugdsentiment. Daar weten de makers van de kerstcommercial wel raad mee. En daarom speelt Macaulay Culkin nog één keer Kevin McCallister in deze nieuwe Google-video. Zeg nou eerlijk: Macaulay is dan wel een paar jaar ouder, maar geen spat veranderd. Wat wel is veranderd is dat hij dit jaar hulp krijgt van Google Assistant en dat alles vlekkeloos verloopt. Gouden zet van Google, want het filmpje gaat – uiteraard – hartstikke viral.

Staatsloterij: Frekkel

395.979 views

Frekkel, het superschattige maar lelijke hondje uit de nieuwe Staatsloterij-commerical, doet ieders hart smelten. “Als we 30 miljoen winnen, wil ik alleen nog maar mooie dingen in het leven,” zegt de baas van Frekkel tegen zijn vrouw. Frekkel voelt zich niet meer welkom nadat hij in de spiegel kijkt en besluit zijn baasjes niet meer tot last te zijn. De baasjes van Frekkel zijn dag en nacht opzoek en intens verdrietig, totdat er een stel aan de deur staat met Frekkel in hun armen. Ze kunnen hun geluk niet op en geven als bedankje het staatslot. Niets zo fijn als samen zijn in december.

PostNL: Cadeau over voor een ander kind?

220.386 views

Er zijn duizenden kinderen die nooit een cadeau krijgen, zelfs niet als ze jarig zijn. Heb je met de feestdagen een cadeau over? Bewaar dit dan en geef het in januari gratis mee aan de pakketbezorger. Of geef het af bij een PostNL-locatie. Dan bezorgen zij deze samen met Stichting Jarige Job bij kinderen die het minder breed hebben. Mooi initiatief!

Erste: What would Christmas be without love?

1.430.756 views

In deze emotionele kerstfilm zien we het verhaal van een kleine egel die op een nieuwe school zijn best doet om geaccepteerd te worden. Maar waar hij in eerste instantie alles afschrikt, heeft het verhaal door zijn stekels toch een mooi einde. De dieren in zijn klas vinden een oplossing om de egel te knuffelen en veel liefde te geven. #believeinlove

Huawei: Discover the magic of StorySign

28.815 views

Dove kinderen kunnen Kerst heel anders beleven, best moeilijk soms. Kerst is natuurlijk niet het enige moment waarop het lastig is om doof te zijn. Het kan je beperken, bijvoorbeeld in het lezen en schrijven van verhalen. Huawei helpt dove kinderen om de verhalen beter te kunnen lezen en begrijpen door een app te lanceren.

Lyft: Nope/Yep

100.318 views

Lyft is een soort Uber-service, helaas hebben wij in Nederland deze dienst niet. De campagne is gemaakt door Wieden+ Kennedy New York en laat zien hoeveel vrijheid je kan krijgen door zelf niet te rijden. In het filmpje zie je een man die zich te laat realiseert dat hij niet zelf wil rijden: hij rijdt vervolgens weer de hele weg achteruit naar huis, om thuis een Lyft te bestellen. Een leuk filmpje en ik ben benieuwd wanneer Lyft naar Nederland komt.

Luka van Rijn
Exchange Campaign Executive bij Mindshare

Campagne-executive bij Mindshare en verantwoordelijk voor de wekelijkse rubriek Viral Friday op Marketingfacts.

Categorie
Tags

2 Reacties

    P. Iemel

    DIKKE PIEMEL,LEUTER,PIK,LUL,PIEL,PILE,PILEMUIS,PILEMANS.


    21 december 2018 om 21:25
    jeroenmirck

    Iemand verveelde zich vanavond…


    21 december 2018 om 22:25

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!