Verzekeren kan je zelf
Verzekeraar FBTO trekt zijn campagnethema ‘Verzekeren kan je zelf’ door naar een internetactie, ontwikkeld door Tribal DDB.
Internetters worden opgeroepen om FBTO te vertellen wat zij al heel lang zouden willen kunnen, en waarom zij juist dat ene ding onder de knie willen krijgen. Het draait om creativiteit: deelnemers aan de actie mogen filmpjes, foto’s, collages of bijvoorbeeld een rap inzenden. Daarnaast gaat het echter ook om het verzamelen van de meeste stemmen want uit de tien inzendingen met de meeste selecteert een jury de definitieve winnaar.
De actie is zo opgezet dat maximale ‘viral’ effecten mogen worden verwacht. Voor de actiebanners zijn vijf filmpjes uit het archief van het tv-programma “De leukste thuis” geselecteerd, die als voorbeeld dienen voor de inzenders en tegelijkertijd heel eenvoudig kunnen worden doorgestuurd naar vrienden en bekenden.
De actie is vorige week gestart en de actiesite is te bereiken via www.fbto.nl. De actiebanners worden uitgeserveerd via het MSN, Lycos en Zylom netwerk. Daarnaast wordt de campagne-boodschap via radiocommercials onder de aandacht gebracht.
Bron: