From Products to Services: Why It?s Not So Simple

4 september 2004, 05:34

Steeds meer bedrijven proberen de switch te maken van product tot service. Bedrijven die actief zijn in service(s) groeien in vijf jaar tijd bijna dubbel zo snel als productgerichte bedrijven en de winst is meer dan het dubbele. Het is echter niet eenvoudig om deze switch te maken. Servicegerichte bedrijven staan of vallen bij menselijk kapitaal en de relatie met trouwe klanten. Dit vergt een ander talent, andere bedrijfsprocessen, -cultuur en resultaatmeting.

Info: “From Products to Services: Why It?s Not So simple” door Sarabjit Singh Baveja (Bain & Company) in Harvard Management Update, april 2004.

http://resultsbrief.bain.com/pdf/200406/products_to_services.pdf

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!