Contentrecycling: Teletekst blijft populair medium
Het is duidelijk komkommertijd in medialand. De content manager bij Essent Kabel loste dat vandaag op door een bericht te plaatsen dat reeds in mei 2004 op dit weblog stond.
Best lullig als dan ook nog eens blijkt dat andere websites zoals Fok!, Mediamagazine en Mediaonderzoek dit ‘nieuws’ overnemen.
Morgen in de Telegraaf, wedden?
Mwoah, of dat met komkommertijd te maken heeft.. Ik volg een hele stapel newsfeeds, en merk – tot mijn vermoeiing – dat kopiëren eerder regel dan uitzondering is. Voor hetzelfde geld heeft de redacteur van Essent het zelf net weer ergens anders gelezen, en treft hem even weinig (of even veel) blaam als de redacteuren van Fok! e.a. In een wereld waarin 95% van de nieuwssites niet meer zijn dan doorgeefluiken van content liggen dit soort uitglijders voor de hand.
Vraagtekens kun je vooral stellen bij Mediamagazine en Mediaonderzoek, die beide blijkbaar het nieuws op hun eigen specifieke vakgebied niet goed volgen.
Mediaonderzoek.nl verrijkte het bericht met de aandelen van publieke omroepen om zodoende een completer beeld te krijgen van de totale teletekst-comsumptie . . . Dat was ik nog niet eerder tegengekomen. Jullie wel?
Peter R. Wiegman
Mediaonderzoek.nl
@Anders: ik denk hier niemand blaam betreft (behalve wellicht de redactie van Essent Kabelcom). Zowel Mediamagazine als Mediaonderzoek zijn websites die vanuit de passie voor het vak (waar heb ik dat vandaag meer gelezen) zijn opgezet. Het zou erger zijn geweest als de officiele nieuwskanalen (Emerce, Webwereld, Planet, Telegraaf, etc) dit nieuws zouden overnemen zonder het te controleren.
@Peter: Ook in het bericht van mei 2004 staat het aandeelpercentage van de publieke omroep genoemd, ie 47%. Wel nieuw is de doorvertaling naar het aantal minuten 🙂
Wist je dat in de normale kijkdichtheidcijfers van televisie altijd een stukje teletekst zit.
Tot slot: Mediaonderzoek.nl is GEEN nieuwssite. Het is een archiefsite met mediumtype als ingang. Er staan wel meer oude onderzoeken op, maar dat is bewust.
Peter en mediamagazine, mijn excuses voor de te snelle beoordeling!
Wel grappig dat jullie het in mei al “via: Fok” posten en dat zij het nu zelf weer overnemen…
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!