EasyPech

18 september 2004, 07:30

EasyPech: Survival of the fittest lngs de weg?Als we de media mogen geloven dan wordt het een survival of the fittest langs de weg. De ANWB geeft in een multimediale campagne tips om te overleven voor degene die (nog) geen lid is van de Wegenwacht. De nieuwe pechservice Route Mobiel heeft in haar eveneens multimediale campagne ook diverse pijlen op haar boog. Een paar voorbeelden: ‘goedkoper en sneller’, ‘geen blaadje dat je toch niet leest’ en een ‘gratis opzegservice ANWB-lidmaatschap’.

Het zal niemand verbazen dat Route Mobiel heeft gekozen voor XXS, het bureau dat destijds de campagne voor Easyjet (vs KLM) heeft bedacht.

De introductiecampagne voor Route Mobiel is door XXS opgezet in samenwerking met MM&MO (Marketingcommunicatie strategie) en Target (actiemarketing). Behalve de introductiecampagne is XXS verantwoordelijk voor de naam, het logo en de huisstijl. De deze week gelanceerde campagne zet zich af tegen de marktleider en beweert onder meer dat Route Mobiel niet alleen goedkoper (50 euro per jaar), maar ook sneller (binnen 30 minuten ter plaatse) is. De nieuwe dienst wil dit najaar zo’n 250.000 nieuwe klanten werven. Naast print (voornamelijk dagbladen), worden televisie, radio, buitenreclame en internet ingezet.

Bronnen:

Adformatie 38, 16 september 2004, p.5.

de Volkskrant (Media), 18 september

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!