Sterke groei online winkelen

30 december 2002, 06:57

Traditionele winkeliers merken dat consumenten hun handen steviger op de knip houden nu het economisch minder goed gaat. Online winkeliers lijken hier geen last van te hebben. Hoewel offici?le cijfers nog op zich laten wachten, lijkt het erop dat de online uitgaven tussen 1 november en 20 december fors gestegen zijn.

De voorspellingen over de online uitgaven verschillen per onderzoeksmethode. Volgens ComScore Networks dat zich baseert op het aantal gemaakte transacties door een panel van 1,5 miljoen mensen, zijn de online uitgaven gestegen met 23 procent vergeleken met dezelfde periode vorig jaar tot een bedrag van 8,5 miljard dollar. Nielsen/Netratings en Harris Interactive komen uit op een stijging van 20 procent en een totaalbedrag van 11,6 miljard dollar.

Bron:

http://www.telegraaf.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    media

    Online verkoop stijgt met 40 procent

    Ondanks de stagnerende economie en tegenvallende verkopen online, stijgt de consumentenomzet op internet in 2002 volgens het Amerikaanse onderzoeksbureau comScore Media Metrix naar 74 miljard dollar.

    Dat zegt Adweek. De stijging wordt in beginsel toegeschreven aan nieuwe kopers. Andere factoren die een rol spelen, zijn het toenemende besef dat online kopen gemak biedt en efficiënter wordt en dat de mogelijkheid tot prijsvergelijken op internet letterlijk binnen handbereik ligt. Veiligheid en privacy blijven heikele punten onder (potentiële) consumenten online, aldus comScore Media Metrix.


    2 januari 2003 om 11:37

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!