(Podcast) Je naam als meest krachtige marketinginstrument
Interview met Ed Stibbe
Ed Stibbe is geen onbekende naam in reclameland. Hij werkte vanaf de jaren negentig bij grote bureaus als FHV/BBDO, PMSvW en Lintas. Met legende Bela Stamenkovic richtte hij SSSS & Orchestra op en nu werkt hij zelfstandig als ES & Company. Stibbe is de gast in de laatste Namarama Show van dit jaar!
Stibbe gelooft niet alleen dat je als voorkeursmerk het meeste marktaandeel gaat winnen, hij heeft het ook grondig laten onderzoeken. Lange tijd hebben merken het geloof in sterke branding een beetje opgegeven, maar Stibbe maakt je er weer enthousiast voor. Het gaat dus niet alleen om de ‘performance’ van je merk, maar juist ook de branding.
Omdat marketing alleen maar ingewikkelder is geworden en data veel belangrijker, is branding een beetje een ondergeschoven kindje geworden. In zijn nieuwe boek ‘Why winners give it all’, waarom voorkeursmerken altijd winnen en hoe jij dat ook kunt, legt hij haarfijn uit hoe dat werkt.
Hij vertelt dat bekendheid nog geen garantie is voor succes is, maar uitgekiende branding wel. Ook kom je erachter waarom Stibbe kritisch is over de ‘why’ van Simon Sinek (dat is toch bijna godslastering?) en wat zijn favoriete methoden zijn om een voorkeursmerk te worden.
Veel luisterplezier!