Keyword Price Index (KPI)

12 oktober 2004, 19:45

Uit onderzoek van Fathom Online blijkt dat bij zoekmachine marketing de gemiddelde kosten-per-klik voor een zoekwoord in een bepaalde periode sterk kunnen fluctueren. Op basis van de 500 meest gezochte zoekwoorden in 8 branches, heeft Fathom Online nu samen met MediaPost een Keyword Price Index (KPI) per branche berekend.

Deze index kan worden gebruikt om de relatieve effectiviteit van zoekmachine marketing campagnes met elkaar te vergelijken en om de fluctuaties in kosten-per-klik over de tijd te volgen. De KPI’s per branche zullen maandelijks door MediaPost worden gepubliceerd.

Keyword Price Index (KPI) voor september 2004

Bron:

http://www.mediapost.com

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!