Mazda lanceert weblog om viral video te pushen

22 oktober 2004, 19:55

Mazda lanceert weblog om viral video te pushenAls een soort van follow-up op een aantal videos die enkele maanden geleden op het internet verschenen, heeft Mazda nu de weblog HalloweenM3 gelanceerd.

Op de weblog enkele vage berichten en een video dat zogenaamd op een van de publieke tv-zenders is gevonden. In de video, met als titel Phantasmagoria, een aantal jongeren die tijdens Halloween een spookrit beleven. Als je heel goed kijkt dan zie je uiteindelijk ook nog het logo van Mazda in beeld. Heb verder geen idee wat nu de boodschap is en het is wat mij betreft dan ook een mooi voorbeeld van hoe het niet moet (via: adrants).

Update: weblog is inmiddels alweer offline!?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Carl Mangold

    Typisch werk van een stelletje puberale creatieven: ‘Hey, man. Laten we doen alsof die auto een eigen willetje heeft en allerlei coole dingen doet, weet je wel. Zoals van een skateboard ramp afspringen, weet je. Of een breakdance backspin doen”.

    Allereerst zetten ze die auto op deze manier bij hun mede-pubers neer als een me-too mislukkeling, want alle truuks gaan faliekant mis. En volwassenen krijgen ’t idee dat deze auto vooral voor tieners is bedoeld (in Amerika schuiven kinderen al met 16 jaar achter ’t stuur).

    Inderdaad, Marco: een prima voorbeeld van hoe ’t [em]niet[/em] moet.


    25 oktober 2004 om 01:29

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!