Moreel marketing leider bén je bewust en géeft je impact
Een stappenplan tegen ongelukken en voor het maken van verschil
Mogen wij algoritmes keuzes laten maken? Zonder dat gebruikers het weten? Een lastige vraag, waardoor een ongeluk in een klein ‘Facehoekje’ zit. Het moreel waardenkompas helpt je daarom integer te handelen bij morele dilemma’s. Daardoor volgen anderen je besluiten. Integriteit geeft jouw (persoonlijke) merk daarom bereik en volgers. Je zet stappen door bewust na te denken over wat ‘goed’ is. Zodat je, als moreel leider, positieve impact hebt voor people, planet én profit.
Je hebt een verantwoordelijkheid als je een ’techreus’ inzet om je klanten te bereiken, plasctic producten verkoopt of vliegreizen binnen Europa promoot. Het moreel waardenkompas zorgt dat waarden van marketeers, organisaties, klanten en de maatschappij op elkaar worden afgestemd. Waardoor iedereen handelt vanuit gezamenlijke waarden. Dat maakt je organisatie integer en voorkomt ‘ongelukken’ zoals ‘nepnieuws’ bij Facebook.