(PR Academy de Podcast) Denis Doeland over Digitaal Vermogen
Een inkijkje in de muziekindustrie, over het ‘voeden’ van je doelgroep en hoe een slimme PR-strategie een stadion uitverkoopt
Denis Doeland is industry-hacker, blogger en spreker op het gebied van marketing, technologie en innovatie. In deze aflevering van PR Academy de Podcast vertelt Doeland hoe je een optimale relatie met je fans opbouwt en behoudt.
PR Academy de Podcast is dé plek waar host Aaron Mirck (PR-adviseur en oprichter van PR-tool Presscloud) alles uit de doeken doet over de wereld van PR. Hij duikt om de twee weken de diepte in met gasten uit de industrie, topondernemers, PR-fanaten en persbericht-goeroes. Ben je benieuwd? Goed zo, wij ook. Ontdek hoe je gratis publiciteit scoort, leert denken als een journalist en zo je merk bekend en geliefd maakt.
“PR kan verkoop worden. Het kan zorgen voor nieuwe fan-relaties en daarmee het Digitaal Vermogen vergroten van bedrijven. Met publiciteit kan je je bedrijf meer waard maken. Tenminste, als je het goed aanpakt. Ik probeer de macht, kracht en potentie van bedrijven te verbeteren en ze zo alles uit hun business te halen. PR kan daarin een rol spelen.”
Samen met industry hacker Denis Doeland verdiep ik me in de term ‘Digitaal Vermogen’: een bedrijfswaardering waarbij ook de relatie met fans wordt meegenomen. Die fan- of klantrelatie is de levenslijn van organisaties, stelt hij. Daarnaast geeft Doeland een inkijkje in de muziekindustrie, vertelt hij over het voeden van je doelgroep en hoe een slimme PR-strategie een stadion uitverkoopt.