Marketeer met een passie voor Interactive Marketing. Daarnaast veel aandacht voor nieuwe "online" ontwikkelingen. Na ruim 8 jaar als Channel Manager Internet voor ABN AMRO te hebben gewerkt, ging hij vervolgens aan de slag als Marketing manager voor Hotel Bookers (o.a. hotelspecials.nl , bungalowspecials.nl en hotelaanbiedingen.nl). In 2009 zijn eigen advies/interim bureau efarmers gestart. Van waaruit hij diverse bedrijven adviseert over online marketing/strategie.
Passie voor site analyse en daarmee het optimaliseren van campagnes, conversie en site bezoek. Daarnaast veel interesse voor new media en social media. Interesse in online media planning, multi channel campagnes en digitale overheid. Waarbij de laatste interesse vanuit mijn raadslidmaatschap van de gemeente Edam-Volendam is ontstaan.
Kan iemand mij uitleggen waarom ABN Amro (en wellicht freeminder?) met een digitale kluis komen als lockertje.nl heeft laten zien dat het niet werkt?
Robert, omdat dit een onderdeel is van een groter geheel en brede strategie. Bovendien even in termen van vertrouwen: delicate persoonlijke info bij lockertje.nl of de ABN/AMRO opslaan? Volgens mij heb je het antwoord al. Andere banken zullen volgen. Een digitale kluis is ook een plek voor tunn-key marketinginfo en interactieve communicatie met de klant of prospect…..
ABN Amro heeft de logistiek al voor een besloten inloggedeelte. Leden zullen persoonlijk hun toegangscodes moeten afhalen bij de bank, het beveiligde gedeelte staat al, de bijbehorende supportafdeling staat al en de consument heeft er vertrouwen in. Een MB webruimte kost zo goed als niks, dus veel extra kosten zal ABN er nauwelijks op maken. Bovendien heeft ABN AMRO al tienduizenden mensen die van die omgeving gebruik maken, waar Lockertje elk individu met veel pijn en moeite binnen moest zien te slepen.
En wat Treur zegt klopt natuurlijk: straks hebben de deelnemers een reden om nog vaker de ABN-site te bezoeken, wat ABN AMRO de mogelijkheid geeft om nog vaker met de klant te communiceren (al dan niet op maat). Lockertje moest het geld binnenbrengen met abonnementsgeld, ABN AMRO wil simpelweg de klant nog nauwer aan zich binden en nog eens een extra verzekering aan de man brengen, een extra krediet slijten of noem het maar op.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!