Blogger worden bij Marketingfacts
Marketingfacts is een beetje van ons allemaal, en is nergens zonder goede bijdragen, iedere dag vers. Wij zijn hét platform voor marketingprofessionals en het zijn de insights, podcasts, blogs, opinies en recencies die ons als marketingcommunity binden. Verhalen van marketeers, onderzoekers en specialisten die dagelijks met hun poten in de modder staan (check onze missie & visie).
Marketing als vakgebied is nooit af. We zijn altijd op zoek naar verse postings door vakgenoten. Mensen die hun kennis en visie willen delen, maar ook hun ervaring, hun overtuigingen, of hun twijfels. We zijn een blog dóór marketeers over marketing. Ben je thuis in een van de vele marketing-specialisaties? Wil je collega’s in ons mooie vak verder helpen? Heb je een strategische blik en kun je uit je eigen bubbel treden en je goed verplaatsen in wat écht relevant is voor ondernemers, het vak, marketingprofessionals marketingmanagers? In de CCO, head of marketing of CMO die aan de knoppen zit? Heb je Marketingfacts ook een beetje gelezen, en kan je inhaken op of doorbouwen aan eerder werk van medebloggers?
Dan kijken wij uit naar jouw verhalen. En wij niet alleen!
Blogger in 6 stappen
- Mail je idee, blogpost of een outline van je verhaal naar redactie@marketingfacts.nl
- Vermeld in je mail je naam en de naam van jouw organisatie
- Wij laten weten of het past op Marketingfacts, maar check vooral even deze pagina
- Ja, dan word je zichtbaar bij 185.000 bezoekers per maand
- En pushen we je bijdrage met een vriendelijke “tag” via LinkedIn, Twitter en Facebook en in onze nieuwsbrief
We krijgen geregeld de vraag of een ‘gastblog’ tot de mogelijkheden behoort. Als je daarmee bedoelt dat je één keer een posting wil plaatsen en daarna verder voor The Economist aan de slag gaat, in principe niet, nee. Bloggers zijn bloggers. Je bent hier thuis en niet te gast. Jouw Marketingfacts, samen een community. Ingezonden brieven…. doen we ook niet aan. Je publiceert namens jezelf. De redactie communiceert één-op-één met de persoon wiens naam boven een artikel staat. Prima als je namens een klant/leidinggevende/partner informeert naar mogelijkheden, maar zodra het lijntje is gelegd kun je er tussenuit.
What’s in it for you?
- Autoriteit opbouwen voor jezelf en/of je bedrijf door kennisdeling
- Netwerk: je wordt onderdeel van een bruisende marketing community
- Jezelf ontwikkelen als marketingprofessional door bij te blijven: wie schrijft die blijft!
- Gratis toegang tot events, vakliteratuur, webinars en nog veel meer
En eeeeh…. Je wist al, maar voor alle duidelijkheid:
(bron: Ian Barnard)
Recente artikelen
De rode draad door de meest effectieve campagnes ter wereld wordt gevormd door een lange adem, het aanpakken van systemische uitdagingen en durven te innoveren met de customer journey.
We leven in een hectische tijd. Daar is en wordt al genoeg over geschreven en zullen we in deze paper daarom ook niet verder op ingaan. Wel over de vraag wat de implicaties hiervan zijn voor merkontwikkeling, oftewel branding: Wat betekent dit voor ons vak? Hoe ga je hier als merkgedreven organisatie of merkontwikkelaar nu adequaat mee om? Wat worden de next steps?
Les Binet heeft veel impact gehad op de wijze waarop merken worden gebouwd. Hij introduceerde onder meer een belangrijke KPI: het zoekaandeel ('Share of Search'). Maar hij onderzocht deze slechts voor drie categorieën. Een nieuw onderzoek voegt daar een vierde bij. En het ontdekt nieuwe verbanden.
Eindhoven bewijst keer op keer wat citymarketing voor een regio kan doen.
Brandsafety is een belangrijk begrip binnen de advertentiemarkt, en dat is niet zonder reden. De plek waar jouw merk zichtbaar is, heeft namelijk invloed op de perceptie van jouw merk.
Kunstmatige intelligentie (AI) transformeert marketing niet langer op de achtergrond – het is een bepalende factor geworden in hoe merken groeien, innoveren en klantrelaties vormgeven. Toch blijft de implementatie ervan voor veel organisaties een uitdaging. Hoe zorg je dat AI niet alleen een experiment blijft, maar daadwerkelijk waarde toevoegt aan je marketingstrategie?
AI is niet iets dat nog moet komen; het is hier en het verandert fundamenteel hoe bedrijven met klanten omgaan. Waar marketing en sales ooit aparte disciplines waren, vervagen die grenzen nu razendsnel. AI maakt een nieuwe vorm van klantinteractie mogelijk—één die niet langer wordt gestuurd door losse campagnes of verkoopmomenten, maar door continue, intelligente personalisatie. Dit is geen geleidelijke verandering, maar een structurele omwenteling. Bedrijven die deze realiteit negeren, lopen het risico irrelevant te worden in wat we de “Individual Age” noemen.
Wat betekent het als de kapitaalkrachtige doelgroepen als ‘de Postmodernen’ steeds minder bereikbaar worden via de traditionele digitale kanalen?
'Als wereldwijde benchmark voor de industrie laat de Warc Media 100 het beste gebruik van media zien en de impact die dit kan hebben op het succes van een campagne.'
Alcoholvrije en alcoholarme dranken bestaan al decennia, maar waarom zien we ze ineens overal? Van trendy alcoholarme bieren tot verfijnde mocktails, de vraag naar alcoholvrije opties neemt snel toe. Deze verschuiving gebeurde niet van de ene op de andere dag—maar is het resultaat van verschillende factoren die samenkomen om een cultureel kantelpunt te creëren. Wat kunnen we hier van leren?
In Nederland is laaggeletterdheid een probleem dat veel mensen niet zien. We denken dat iedereen na de basisschool goed kan lezen en schrijven, maar dat is niet zo. 1 op de 5 volwassenen in Nederland heeft moeite met lezen, schrijven en digitale vaardigheden.
Bedrijven investeren veel tijd en middelen in het onboarden van nieuwe medewerkers. Een goed inwerktraject, duidelijke verwachtingen en een warm welkom zorgen ervoor dat nieuwe collega’s zich snel thuis voelen en productief worden. Maar waarom stopt diezelfde zorg en aandacht vaak bij het moment dat iemand vertrekt? Offboarding is het proces van een medewerker netjes en professioneel laten gaan en is minstens zo belangrijk voor de reputatie, continuïteit en employer branding van een organisatie.
De rode draad door de meest effectieve campagnes ter wereld wordt gevormd door een lange adem, het aanpakken van systemische uitdagingen en durven te innoveren met de customer journey.
We leven in een hectische tijd. Daar is en wordt al genoeg over geschreven en zullen we in deze paper daarom ook niet verder op ingaan. Wel over de vraag wat de implicaties hiervan zijn voor merkontwikkeling, oftewel branding: Wat betekent dit voor ons vak? Hoe ga je hier als merkgedreven organisatie of merkontwikkelaar nu adequaat mee om? Wat worden de next steps?
Les Binet heeft veel impact gehad op de wijze waarop merken worden gebouwd. Hij introduceerde onder meer een belangrijke KPI: het zoekaandeel ('Share of Search'). Maar hij onderzocht deze slechts voor drie categorieën. Een nieuw onderzoek voegt daar een vierde bij. En het ontdekt nieuwe verbanden.
Eindhoven bewijst keer op keer wat citymarketing voor een regio kan doen.
Brandsafety is een belangrijk begrip binnen de advertentiemarkt, en dat is niet zonder reden. De plek waar jouw merk zichtbaar is, heeft namelijk invloed op de perceptie van jouw merk.
Kunstmatige intelligentie (AI) transformeert marketing niet langer op de achtergrond – het is een bepalende factor geworden in hoe merken groeien, innoveren en klantrelaties vormgeven. Toch blijft de implementatie ervan voor veel organisaties een uitdaging. Hoe zorg je dat AI niet alleen een experiment blijft, maar daadwerkelijk waarde toevoegt aan je marketingstrategie?
AI is niet iets dat nog moet komen; het is hier en het verandert fundamenteel hoe bedrijven met klanten omgaan. Waar marketing en sales ooit aparte disciplines waren, vervagen die grenzen nu razendsnel. AI maakt een nieuwe vorm van klantinteractie mogelijk—één die niet langer wordt gestuurd door losse campagnes of verkoopmomenten, maar door continue, intelligente personalisatie. Dit is geen geleidelijke verandering, maar een structurele omwenteling. Bedrijven die deze realiteit negeren, lopen het risico irrelevant te worden in wat we de “Individual Age” noemen.
Wat betekent het als de kapitaalkrachtige doelgroepen als ‘de Postmodernen’ steeds minder bereikbaar worden via de traditionele digitale kanalen?
'Als wereldwijde benchmark voor de industrie laat de Warc Media 100 het beste gebruik van media zien en de impact die dit kan hebben op het succes van een campagne.'
Alcoholvrije en alcoholarme dranken bestaan al decennia, maar waarom zien we ze ineens overal? Van trendy alcoholarme bieren tot verfijnde mocktails, de vraag naar alcoholvrije opties neemt snel toe. Deze verschuiving gebeurde niet van de ene op de andere dag—maar is het resultaat van verschillende factoren die samenkomen om een cultureel kantelpunt te creëren. Wat kunnen we hier van leren?
In Nederland is laaggeletterdheid een probleem dat veel mensen niet zien. We denken dat iedereen na de basisschool goed kan lezen en schrijven, maar dat is niet zo. 1 op de 5 volwassenen in Nederland heeft moeite met lezen, schrijven en digitale vaardigheden.
Bedrijven investeren veel tijd en middelen in het onboarden van nieuwe medewerkers. Een goed inwerktraject, duidelijke verwachtingen en een warm welkom zorgen ervoor dat nieuwe collega’s zich snel thuis voelen en productief worden. Maar waarom stopt diezelfde zorg en aandacht vaak bij het moment dat iemand vertrekt? Offboarding is het proces van een medewerker netjes en professioneel laten gaan en is minstens zo belangrijk voor de reputatie, continuïteit en employer branding van een organisatie.
De rode draad door de meest effectieve campagnes ter wereld wordt gevormd door een lange adem, het aanpakken van systemische uitdagingen en durven te innoveren met de customer journey.
We leven in een hectische tijd. Daar is en wordt al genoeg over geschreven en zullen we in deze paper daarom ook niet verder op ingaan. Wel over de vraag wat de implicaties hiervan zijn voor merkontwikkeling, oftewel branding: Wat betekent dit voor ons vak? Hoe ga je hier als merkgedreven organisatie of merkontwikkelaar nu adequaat mee om? Wat worden de next steps?
Les Binet heeft veel impact gehad op de wijze waarop merken worden gebouwd. Hij introduceerde onder meer een belangrijke KPI: het zoekaandeel ('Share of Search'). Maar hij onderzocht deze slechts voor drie categorieën. Een nieuw onderzoek voegt daar een vierde bij. En het ontdekt nieuwe verbanden.
Eindhoven bewijst keer op keer wat citymarketing voor een regio kan doen.
Brandsafety is een belangrijk begrip binnen de advertentiemarkt, en dat is niet zonder reden. De plek waar jouw merk zichtbaar is, heeft namelijk invloed op de perceptie van jouw merk.
Kunstmatige intelligentie (AI) transformeert marketing niet langer op de achtergrond – het is een bepalende factor geworden in hoe merken groeien, innoveren en klantrelaties vormgeven. Toch blijft de implementatie ervan voor veel organisaties een uitdaging. Hoe zorg je dat AI niet alleen een experiment blijft, maar daadwerkelijk waarde toevoegt aan je marketingstrategie?
AI is niet iets dat nog moet komen; het is hier en het verandert fundamenteel hoe bedrijven met klanten omgaan. Waar marketing en sales ooit aparte disciplines waren, vervagen die grenzen nu razendsnel. AI maakt een nieuwe vorm van klantinteractie mogelijk—één die niet langer wordt gestuurd door losse campagnes of verkoopmomenten, maar door continue, intelligente personalisatie. Dit is geen geleidelijke verandering, maar een structurele omwenteling. Bedrijven die deze realiteit negeren, lopen het risico irrelevant te worden in wat we de “Individual Age” noemen.
Wat betekent het als de kapitaalkrachtige doelgroepen als ‘de Postmodernen’ steeds minder bereikbaar worden via de traditionele digitale kanalen?
'Als wereldwijde benchmark voor de industrie laat de Warc Media 100 het beste gebruik van media zien en de impact die dit kan hebben op het succes van een campagne.'
Alcoholvrije en alcoholarme dranken bestaan al decennia, maar waarom zien we ze ineens overal? Van trendy alcoholarme bieren tot verfijnde mocktails, de vraag naar alcoholvrije opties neemt snel toe. Deze verschuiving gebeurde niet van de ene op de andere dag—maar is het resultaat van verschillende factoren die samenkomen om een cultureel kantelpunt te creëren. Wat kunnen we hier van leren?
In Nederland is laaggeletterdheid een probleem dat veel mensen niet zien. We denken dat iedereen na de basisschool goed kan lezen en schrijven, maar dat is niet zo. 1 op de 5 volwassenen in Nederland heeft moeite met lezen, schrijven en digitale vaardigheden.
Bedrijven investeren veel tijd en middelen in het onboarden van nieuwe medewerkers. Een goed inwerktraject, duidelijke verwachtingen en een warm welkom zorgen ervoor dat nieuwe collega’s zich snel thuis voelen en productief worden. Maar waarom stopt diezelfde zorg en aandacht vaak bij het moment dat iemand vertrekt? Offboarding is het proces van een medewerker netjes en professioneel laten gaan en is minstens zo belangrijk voor de reputatie, continuïteit en employer branding van een organisatie.