Online reclame in de VS
Uit een nieuwe studie van TNS Media Intelligence/CMR blijkt dat de online reclame in de VS in de eerste drie kwartalen van dit jaar 2,5 zo snel is gegroeid als de gehele reclamemarkt in het land.
In die eerste negen maanden bedroegen de online reclamebestedingen 5,59 miljard US$, aldus het bedrijf. Dat is meteen een stijging met net geen 26 % tegenover de 4,45 miljard US$ van dezelfde periode een jaar eerder. De reclamemarkt in de VS nam in de eerste drie kwartalen van het jaar toe met 10,3%. Toch betekent de opmerkelijke stijging van de online reclame niet meteen dat het aantal campagnes en de aandachtvoor de online reclame met een zelfde factor 2,5 zijn gegroeid. Een deel van de stijging van de omzetten in de interactieve sector is immers toe te schrijven aan een prijsstijging.
Internet staat als reclamemedium in de VS met zijn 5,59 miljard US$ omzet op een zesde plaats na de lokale kranten die met 17,75 miljard USD de eerste plaats bezetten, netwerk TV (16,46 miljard), consumentenbladen (14,88 miljard), spot TV (12,34 miljard) en kabel TV (10,48 miljard). Internet doet het dus beter dan ondermeer lokale radio (5,45 miljard) en B2B magazines (3,85 miljard).
Bron:
Via: