Tip: Gebruik cookies als beveiliging tegen spoofing/phishing

9 december 2004, 10:02

Criminelen zetten steeds vaker ‘spoofing’ (namaak websites en e-mails) in, om naar creditcardnummers, wachtwoorden en dergelijke te vissen (‘phishing’). Met cookies – kleine herkenningsbestandjes – kan deze activiteit bijzonder makkelijk en effectief worden tegengewerkt.

De methode is bijzonder eenvoudig:

1. Vraag uw klanten – op uw website – om een zelfgekozen herkeningscode.

2. Sla deze herkenningscode in een cookie op.

3. Toon deze herkenningscode vervolgens op elke pagina, als ‘persoonlijk waarmerk’.

Het resultaat:

Omdat alleen uw website toegang heeft tot het cookie met de herkenningscode, kan alleen u deze code op elke pagina tonen. Namaak websites en e-mails hebben geen toegang tot het cookie, en moeten het dus zonder dit waarmerk doen.

Uw klanten hoeven vervolgens alleen maar op te letten, of dit waarmerk wel op elke pagina aanwezig is.

.

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Gertjan

    Totdat er weer een bug wordt ontdekt in het gedeelte van de browser dat de cookies leest…


    9 december 2004 om 10:27
    E.L.Meijer

    Dan wordt het wel erg lastig om andere cookies te weren want in de instellingen van je browser moet je dan cookies accepteren

    aanzetten.


    10 december 2004 om 06:14

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!