Nieuwe TMF-site verkent grenzen interactiviteit
Tegelijk met een totale ?make-over? van de TV-vormgeving introduceert jongerenzender TMF een volledig vernieuwde website. Aangezien meer dan 90% van de bezoekers van TMF.nl over een kabel- of ADSL-aansluiting beschikt, ontwierp Satama Interactive een site die de grenzen van interactiviteit en van de integratie van tv met internet verlegt. Naast nieuwe diensten voor de kijker/bezoeker biedt de website ook nieuwe en vernieuwende mogelijkheden voor adverteerders.
Customizen De nieuwe TMF-site omvat behalve veel videocontent ook de mogelijkheid om legaal muziek te downloaden, naar TMF te luisteren en videoclips te bekijken. Ook is er een gratis RSS-reader (het ?TMF Dashboard?), waarmee de laatste nieuwtjes van de website direct op de pc kunnen worden afgeleverd. Daarnaast zijn er uitgebreide mogelijkheden voor TMF ID-members om de site te ?customizen?. Er zijn verschillende skins voor delen van de site en bezoekers van de ID-section kunnen onder meer hun ID-balk van een eigen look voorzien. Deze ID-balk biedt toegang tot de belangrijkste persoonlijke features, waaronder TMF-vrienden en de chatroom. Joris van Heukelom, vice-president content & marketing bij MTV Networks: ?Dit past volledig binnen onze strategie aangezien het verruimen van de bekende ?5 Seconds of Fame? van de ID-member key is. Wij geloven in user-made content. Content gemaakt door en voor de doelgroep. De nieuwe website gaat hierin een flinke stap verder. Daar kunnen we trots op ! zijn.? Modulair Meest in het oog springend zijn het gebruik van videocontent en het ontbreken van het traditionele ?pagina-gevoel? op de site. In plaats van pagina?s opent de bezoeker voor hem of haar relevante elementen in het beeld. ?Een modulaire techniek die zelden eerder op een site met een dergelijk groot bereik is toegepast.?, zegt Jacco ter Schegget, Sales Director bij Satama Interactive. ?Het gebruik van die elementen draagt bij aan de dynamiek en de herkenbaarheid van de site en gaf ons de mogelijkheid om aanzienlijke hoeveelheden content tegelijk te presenteren met behoud van de uitgangspunten van het design.? Satama De Amsterdamse vestiging van interactief designbureau Satama is onderdeel van een internationaal opererende keten met in totaal meer dan 280 medewerkers. In Amsterdam werken ruim 30 mensen aan digitaal design en realisatie. Moederbedrijf Satama Interactive Oyj is genoteerd aan de beurs van Helsinki. (Inter)nationaal werkt Satama Interactive verder voor bedrijven als, Audi, Vodafone, Reed Business Information en BMW. TMF TMF werd op 1 mei 1995 gelanceerd als Nederlands eerste 100% muziekkanaal en is inmiddels uitgegroeid tot een toonaangevend interactief platform voor jongeren. Naast een aantal vaste muzikale programma?s, afgewisseld met het laatste nieuws, heeft TMF een ?interactive playground? ontwikkeld waar de macht over het TV-scherm grotendeels in handen van de kijker ligt.TMF is sinds juni 2001 onderdeel van MTV Networks. Niet voor publicatie Voor meer informatie en voor het aanvragen van beeldmateriaal kunt u contact opnemen met Jacco ter Schegget van Satama Interactive op nummer 020-663 7769 of Michelle Mulder van TMF op nummer 035-6996666.
Bron: Persbericht