Hoe start je een D2C-kanaal naast je B2B-kanaal?

Een nieuw kanaal voor directe verkoop aan de consument

16 mei 2017, 15:09

Als ondernemer moet je scherp zijn op trends en ontwikkelingen. Wanneer je dit niet doet, zie je kansen pas als het geen kansen meer zijn. Dit geldt ook voor het steeds populairder wordende Direct to Consumer (D2C) kanaal. Een kanaal waarmee je invloed kan uitoefenen op het aankoopproces van de consument en waardevolle data kan verzamelen.

Uit onderzoek van Episerver, een Zweeds leverancier van webmarketing, cloudoplossingen en contentmanagement, blijkt dat 41% van de B2B-bedrijven overweegt om een D2C-kanaal toe te voegen aan hun e-commercestrategie. Je bent dus niet de eerste en zeker niet de laatste die deze stap overweegt. Maar hoe zorg je dat je dit succesvol doet?

Het antwoord op die vraag en meer lees je in onze whitepaper!

DOWNLOAD HIER HET WHITEPAPER

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Credits

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!