Annemiek is gestopt met roken
Hoi, ik ben Annemiek, ik woon en werk in de Randstad. Ik rookte zo’n 20 jaar ongeveer een pakje per dag. En nu ben ik gestopt met roken… met de hulp van NiQuitin Clear pleisters. Ik zou het leuk vinden als je mijn belevenissen, mijn ups en downs, hier op internet en ook op TV zou volgen. Het belangrijkste vind ik namelijk dat ik mijn ervaringen met je wil delen.
Annemiek heeft op haar website annemiekstopt.nl ook een eigen dagboek waarin ze vandaag schrijft dat ze vanaf vandaag niet meer rookt. Morgen schrijft ze meer over haar eerste dag. Kun je daar niet op wachten? Klik dan vast hier, hier en hier om Annemiek’s dagboek van de komende dagen te lezen.
Gaat Glaxo hier dezelfde fout maken als Stivoro een jaar geleden?
Denk het zeer zeker niet. Het is duidelijk dat het hier om NiQuitin pleisters gaat en wie het bedrijf is dat hier achter zit (Glaxo). Dus:openheid is prima.
Gebruik wordt gemaakt van een karakter (in dit geval dus Annemiek) van wie je haar voortgang mbt gebruik van NiQuitin pleisters kunt volgen. Sterk om dit via internet en tv te doen. Had wellicht nog mooier geweest als Glaxo dit via een dagelijkse (gesponsorde) real life productie had doorgetrokken met meerdere personages (met dank aan de commerciele tv, denk bv aan Big Diet).
Ik vind dus dat er niets mis mee is. Er zijn heel veel producten die door middel van personages worden aanbevolen. Wellicht iets voor de Telsell campagnes met de Ab King Pro, of breng ik iemand op gedachten nu?
Wel een beetje dom van Glaxo om het dagboek van de komende dagen al online te zetten.
Edwin, concept is inderdaad best aardig maar inderdaad niet echt slim van Glaxo om de inhoud van het dagboek voor de komende dagen nu al online te zetten. Dat is dus vragen om problemen.
Ha! Er gaat blijkbaar iets mis met de datum van de videoblogs! Is verwarrend.
@Marco, overigens is Stivoro ook hier vertegenwoordigd. Kijk maar bij de tips, hier wordt verwezen naar stopeffectief.nl. En deze site is van Stivoro.
Allemachtig, wat suf dat die dagboeken al zijn uitgeschreven. Het is voor NiQuitin te hopen dat de blogosphere dit niet tot op de grond toe afbrandt. Wat dat betreft maken ze wel egelijk dezelfde fout als Stivoro destijds: de argeloze bezoeker neppen. Da’s op zich normale marketingtechniek maar het moet natuurlijk niet uitkomen.
Ze hebben de dagboeken voor de komende dagen inmiddels weg gehaald. Heeft iemand toevallig een kopieetje? Marco?
Als je vertrouwen hebt in je eigen produkt gebruik je hiervoor toch gewoon echt iemand die gaat stoppen. Dan wordt het opeens wel de moeite waard om te lezen en overtuigender op de koop toe.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!