7 vormen van online reclame verdringen tv-commercials
Nu internet is uitgegroeid tot een massamedium wordt online reclame steeds meer een bedreiging voor traditionele tv-reclame. In een interview met Fast Company geeft Wenda Millard, chief sales officer bij Yahoo, aan dat er volgens haar 7 vormen van internetreclame zijn die verder aan belang zullen winnen en een mogelijk alternatief vormen voor tv-reclame.
- De adverblog is een zogenaamd weblog dat in werkelijkheid als reclamevehikel fungeert.
- De mouseover biedt bezoekers van een website de mogelijkheid tot interactiviteit door de cursor over een naam te halen; clicken is niet nodig.
- De roadblock of takeover is reclameruimte op de homepage van Yahoo, MSN of AOL (of op alle drie) die een adverteerder kan huren voor een bedrag tot wel 1 miljoen dollar per dag.
- Viral films zijn korte filmpjes die bezoekers kunnen downloaden; BMW was pionier op dit gebied.
- Webisodes zijn een variatie op de viral film; door adverteerders geproduceerde series die consumenten naar de website moeten lokken. American Express was de eerste die met webisodes kwam.
- Skyscraper ads zijn verticale kolommen aan de zijkant van een webpage.
- Rich media tenslotte omvatten animatie, video, audio en/of interactiviteit door middel van float, fly en snapback over het scherm.
Via:
Nieuwsbrief MarketingData