Zes KPI’s die élke marketeer in de gaten houdt

... of in ieder geval zes metrics die door véél marketeers in de gaten worden gehouden.

2 augustus 2022, 15:00 3967 x gelezen

Een mens kan zich verliezen in het staren naar tabellen en metertjes. Met zoveel key performance indicators (KPI’s) om uit te kiezen, kán de vraag ook opdoemen op welke marketeers zich moeten concentreren. Daar valt op zich ook niet zo héél veel over te zeggen, want zeer afhankelijk van categorie, product, segmenten enzo, maar marketing-dashboardbouwer Hurree kan er wel iets over roepen op basis van… wel… de dashboards die ze bouwen natuurlijk. Leverde een vermakelijke Infographic op die het eind juni publiceerde.

 

Hurree keek met name naar zes KPI’s die waardevolle en bruikbare inzichten bieden: klantacquisitiekosten, klantretentiepercentage, MQL-naar-SQL-conversieratio, rendement op investering – ROI, site traffic en levenslange klantwaarde. De graphic licht ook nog toe wat elke KPI precies laat zien, hoe die wordt berekend en waarom het belangrijk is voor marketeers.

6 KPIs marketers should be tracking infographic

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!