Wal-Mart start PR-offensief
Wereld’s grootste retailer Wal-Mart wordt al enige tijd in verband gebracht met discriminatie.
Wal-Mart is het blijkbaar zat geworden en heeft een printcampagne gestart in 100 kranten in geheel Amerika, waaronder USA Today, the Wall Street Journal en the New York Times, met daarin een open brief van Wal-Mart President and CEO Lee Scott, “For too long, others have had free rein to say things about our company that just aren’t true. Our associates are tired of it and we’ve decided it’s time to draw our own line in the sand. Find out more at a Web site we are launching today.”
Wal-mart heeft eveneens zoekresultaten gekocht bij Overture. Zoek op walmart discrimination en het eerste betaalde zoekresultaat is “walmartfacts.com Get the real story about Wal-Mart. Go to walmartfacts.com.” Andere gekochte zoekwoorden zijn walmart lawsuit, walmart sexism en walmart labor.
Bron: Clickz
Kansloze push-PR als je ’t mij vraagt. Je wnatrouwt deze info toch meteen, met al die tevreden glimlachende en zwaaiende gekleurde, oudere, dikkere en vrouwelijke (of combinaties-van) ‘medewerkers'”?
Ik begrijp wel dat ze iets aan hun imago willen veranderen maar dat doe je niet door er zelf heel hard dingen over te gaan roepen. Als ze écht zo goed zijn voor hun medewerkers gaan die het verhaal zelf wel vertellen aan hun vrienden en bekenden.
Het geheel ligt er inderdaad nogal ‘dik bovenop’ voor ons Nederlanders, maar ik kan moeilijk de Amerikaanse houding inschatting tegenover dit soort uitingen.