Je bekijkt een artikel van Unravel
partner

Mijlpaal: Neuromarketing-webinars meer dan 10.000 keer bekeken

Het is woensdagochtend, tien voor twaalf. De laatste voorbereidingen worden gedaan voor weer een nieuw gratis lunch-webinar van Unravel.

13 juli 2022, 14:30 986 x gelezen

Om vervolgens om stipt 12:00 uur, met een tosti in de hand en een kop koffie erbij op een ontspannen manier, maar toch in sneltreinvaart, een aantal praktische neuromarketing inzichten te delen met marketingprofessionals.

Het doel van deze lunch-webinars? Meer evidence-based insights naar het marketingveld brengen. Dat valt bij een grote groep marketing professionals in de smaak, met al meer dan 10.000 views op de teller.

 Van “De Psychologie van Breinvriendelijke Schapinrichting” tot “Vijf Psychologische Technieken voor Minder Energieverbruik”; elke week wordt er een nieuw marketing-gerelateerd onderwerp aangestipt. Waar de hosts dan telkens weer een licht op werpen vanuit een psychologie- en neuromarketingoogpunt. Dat de webinars wekelijks plaatsvinden is overigens pas sinds dit jaar; Unravel viert namelijk hun 10 jarig jubileum. Dat doen ze, naast een aantal andere festiviteiten, ook met elke week een webinar.

Aan tafel zijn vaak de oprichters van Unravel; Tim Zuidgeest en Tom van Bommel, te zien, hoewel Diede Vendrig, Team Lead van Unravel Behavior, ook regelmatig aanschuift. Unravel bestaat namelijk uit drie takken: een neuromarketing onderzoekstak (Unravel Research), een gedragstak (Unravel Behavior) en een opleidingstak (Unravel Academy).

“De lunch-webinars zijn een samenwerking tussen Unravel Research en Unravel Behavior, waardoor we de ene week een typisch research onderwerp behandelen en de andere week juist een behavior. Zo hebben we een mooie afwisseling aan onderwerpen en hopen we kijkers te blijven boeien” aldus Tom van Bommel. Dat boeien van kijkers lijkt te lukken, gezien de ruim 10.000 and counting views die in totaal staan voor meer dan 4.000 uur kijktijd

Wanneer je het kantoorpand van Unravel aan de Burgemeester Reigerstraat in Utrecht binnenstapt zijn de woorden “Van Onderbuik naar Onderbouwd” aan de muur haast niet te missen. Die woorden vatten niet geheel toevallig ook precies het idee achter de webinars samen. “Er wordt in het marketinglandschap zoveel geroepen wat niet onderbouwd is. Daar willen wij verandering in brengen. Het doel van ons bedrijf is om ervoor te zorgen dat meer van wat we doen onderbouwd is in plaats van gebaseerd op intuïtie. Met onze webinars proberen we dat over te brengen aan het bredere marketingveld” vertelt Tim Zuidgeest.

Dat de webinars van Unravel in goede aarde vallen bij kijkers is naast het aantal kijkers wel te zien aan de positieve reacties die ze wekelijks krijgen. “Dat is natuurlijk super tof” haakt Tim in. “We kregen laatst zelfs berichten dat sommige kijkers steevast met het hele team naar onze webinars kijken tijdens de lunch”.

Schrijf je nu gratis in voor de webinars van Unravel

Bij Unravel Research kijken we in het brein om marketing effectiever te maken. Daar komt heel wat bij kijken. We beschikken over de meest precieze en comfortabele apparatuur – en werken uitsluitend met wetenschappelijk gevalideerde metrics. Maar ons ware geheim... dat zijn de mensen die hieruit elke dag weer de maximale potentie halen. We brengen een nauw samenwerkend team bijeen van onderzoekers, gedragsdeskundigen en marketeers. Zo komen we tot praktische resultaten die je werkelijk meer inzichten, zekerheid en omzet bieden.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!