Rojo combineert RSS met social networking

30 januari 2005, 08:47

Rojo combineert RSS met social networkingDagelijks neemt het aantal RSS-feeds toe en als je zou willen kun je de hele dag druk zijn met het doornemen van je lijst met favorieten. De grote uitdaging voor veel gebruikers van RSS-feeds zal dan ook zijn een selectie te maken uit het (te) grote aanbod.

Rojo is een van de meest recente iniatieven om internetgebruikers te helpen bij het selecteren van RSS-feeds. Rojo, ook wel Bloglines on steroids genoemd, combineert RSS met social networking en gaat uit van het pincipe dat mensen uit jou sociale netwerk je het beste kunnen vertellen wat je wel en niet moet lezen. Net als bij veel andere sociale netwerken is deelname alleen mogelijk op basis van uitnodiging. Meer lezen over Rojo kan op hun eigen weblog (bron: technologyreview.com; via: zesser).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    maarten

    Dat hele social network gebeuren is al weer over de top heen; hier in Nederland heb je korte tijd een hyves-hype gehad, maar daar zit geen toekomst in. Mensen voeren 1x hun hele msn lijst is en dan? Niets.

    Het biedt voor de gebruiker zelf geen meerwaarde? Daarom zijn die hypes altijd zo kort (bij Hyves duurde het ongeveer een week).


    30 januari 2005 om 21:05

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!