Waarom investeren bedrijven in zoekmachine-marketing?
Zoekmachine marketing, en dan met name de gesponsorde kop-pelingen, neemt inmiddels meer dan 40% van de online bestedingen voor haar rekening. Reden voor eMarketer om de feiten en cijfers voor de Noord-Amerikaanse markt eens in kaart te brengen (het 32-pagina tellende rapport kost $695).
Meest opvallende is het hoge percentage bedrijven dat zoekmachine-marketing inzet om de naamsbekendheid van producten en diensten te vergroten (61%). Dit is zelfs hoger dan het percentage dat zoekmachinemarketing inzet voor directe verkoop (58%) of het genereren van leads (54%).
…wie heeft het rapport al? zo ja, kopietje lenen? 🙂
idee om samen rapporten te kopen en kosten te delen 🙂 volgens mij hebben we allemaal dezelfde beroepsmatige interesse en beperkte portemonee ……… toch
Agendapunt voor de volgende meeting jongens? Ik zal deze overigens snel eens plannen. Afgelopen weken wat lopen klungelen met gezondheid 🙁
…kunnen al in Adam afspreken heb ik begrepen…rapporten gezamelijk kopen lijkt me een goed plan…voor onze ronde tafel bibliotheek anders zal het juridisch waarschijnlijk niet aan de haak zijn…
Goed idee om het samen aan te schaffen, in Adam hebben we ruimte zat.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!