Waarom investeren bedrijven in zoekmachine-marketing?

1 februari 2005, 15:04

Zoekmachine marketing, en dan met name de gesponsorde kop-pelingen, neemt inmiddels meer dan 40% van de online bestedingen voor haar rekening. Reden voor eMarketer om de feiten en cijfers voor de Noord-Amerikaanse markt eens in kaart te brengen (het 32-pagina tellende rapport kost $695).

Waarom investeren bedrijven in zoekmachinemarketing?

Meest opvallende is het hoge percentage bedrijven dat zoekmachine-marketing inzet om de naamsbekendheid van producten en diensten te vergroten (61%). Dit is zelfs hoger dan het percentage dat zoekmachinemarketing inzet voor directe verkoop (58%) of het genereren van leads (54%).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

5 Reacties

    Paul

    …wie heeft het rapport al? zo ja, kopietje lenen? 🙂


    1 februari 2005 om 19:49
    alexstil

    idee om samen rapporten te kopen en kosten te delen 🙂 volgens mij hebben we allemaal dezelfde beroepsmatige interesse en beperkte portemonee ……… toch


    1 februari 2005 om 20:34
    media

    Agendapunt voor de volgende meeting jongens? Ik zal deze overigens snel eens plannen. Afgelopen weken wat lopen klungelen met gezondheid 🙁


    1 februari 2005 om 20:43
    Paul

    …kunnen al in Adam afspreken heb ik begrepen…rapporten gezamelijk kopen lijkt me een goed plan…voor onze ronde tafel bibliotheek anders zal het juridisch waarschijnlijk niet aan de haak zijn…


    3 februari 2005 om 05:31
    traffic4u

    Goed idee om het samen aan te schaffen, in Adam hebben we ruimte zat.


    3 februari 2005 om 06:29

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!