Bright!

2 februari 2005, 06:18

Bright!

Morgen ligt het eerste nummer van Bright in de winkel. Vandaag is het nummer al te downloaden als pdf-bestand (37 Mb!). Het kan natuurlijk liggen aan het feit dat je zo’n tijdschrift eigenlijk niet via je beeldscherm moet lezen, maar ik heb me wezenloos gescrolled om voorbij alle advertenties te komen. Of was dat nu content? En hoe verzin je het om Francisco van Jole een verhaal te laten schrijven over hoe internet in handen is gevallen van de online mafia?

Daarmee heb ik dan ook wel mijn negatieve punten gehad. De rest van het tijdschrift is leuk en snel geschreven. Vooral interessant voor de gadgetfreak, ideaal voor de verloren uurtjes in de trein of op het toilet. Heb in ieder geval een proefabonnement genomen. Drie nummers voor 12,50 euro, daar kun je je geen buil aan vallen. Wel vreemd trouwens dat één nummer in de winkel 2,50 euro kost!?

Btw, je kunt Yme beter geen kaartjes meer sturen, hij maakt zijn brievenbus maar één keer in de twee maanden open 🙂

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

9 Reacties

    Evert Jan

    Een tijdschift als pdf op je beeldscherm lezen lijkt me niet de meest comfortabele manier Marco ;-). Het lijkt mij een goed concept.

    Storend vind ik wél de algemene kop-van-jut benadering van Francisco van Jole. Ook door jou blijkbaar.

    Vooralsnog geef je niet aan waaróm Van Jole uit zijn nek praat.


    2 februari 2005 om 08:27
    Oscar Kneppers

    €2,50 is introductieprijs. daarna kost Bright €5. Dus met een proefabonnement (3 nrs voor €12,50) krijg je de prijs van dit introductienummer terug…:-)


    2 februari 2005 om 08:46
    rickert

    En luister vanmiddag naar het radio1 journaal (www.radio1.nl) over het onderwerp.


    2 februari 2005 om 10:00
    C

    Dat het na 10 jaar dan nog steeds kan lijkt me al aanleiding genoeg…


    2 februari 2005 om 10:57
    EJ

    Wat is dat toch tegen die van Jole…

    Zou het het gewoon simpelweg jaloezie zijn. Vreemd.


    2 februari 2005 om 13:25
    Evert Jan

    Volgens mij valt er technisch geen spelt tussen te krijgen. Het kán, weet ook ik uit mijn GemNet tijd.

    Ophef over spoofing niet begrijpen omdat het al tien jaar kan..tja.

    Maar goed, On Topic: Ik denk dat het een ‘hi-po’ formule is die over tien jaar door velen is gekopieerd.

    Leg dit nu eens naast PCM, Computertotaal of al die andere hopeloze formats die niet weten in te spelen op het cosmetische van nieuwe media.

    Cosmetisch ja.

    🙂


    2 februari 2005 om 18:01
    media

    @Peter: Voorlopig zullen de weblogs nog wel worden beschouwd als pseudo-pers (en dus niet interessant om te noemen). Daar waar wij bloggers het fenomeen weblogs nog wel eens willen overschatten, maakt de traditionele media de fout door het te onderschatten.

    @EJ: eens met je conlusie dat Bright absoluut potentieel heeft; ik heb volgens mij ook niet het tegendeel beweerd. Toch?


    2 februari 2005 om 18:28
    Eloise

    @EJ

    Het kán ja, maar niet zoals daar beschreven, het kán, maar dan anders. Dit verhaal is natuurlijk een zeepbel die op elk moment door elke enigszins techie voorbijganger doorgeprikt kan worden. Onzin, en niets anders dan hype voor het blaadje. Erg zielig.


    2 februari 2005 om 19:16
    Evert Jan

    @Eloise: Neem de handschoen op en prik de zeepbel door!


    2 februari 2005 om 19:36

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!