Snelladen is dé ontwikkeling

Rene Heemskerk van Wallbox: 'Met de Supernova kan binnen een kwartier 100 KM worden toegevoegd aan de actieradius'

8 september 2022, 14:45 2281 x gelezen

Rene Heemskerk is Regional Marketing Manager Benelux bij Wallbox, ‘een Spaanse unicorn die laadpalen produceert en al actief is in meer dan 100 landen’. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden.

Automotive

Ik ben marketingmanager met meer dan tien jaar ervaring in de automotive industrie. Dit jaar ben ik overgestapt naar Wallbox. Bij hen ben ik verantwoordelijk voor de marketing in de Benelux.

Whats new?

Wallbox is een fantastisch mooi bedrijf dat continu bezig is zijn grenzen te verleggen met innovatieve oplossingen voor het laden van elektrische voertuigen, zowel voor thuis als voor bedrijven en semipublieke ruimtes. Eén van de laatste producten die Wallbox heeft gelanceerd in de Benelux is een snellader, de Supernova. Hiermee kan binnen een kwartier met gemak 100 KM worden toegevoegd aan de actieradius. De snellaadtechniek is een ontwikkeling waar ik in de toekomst veel van verwacht.

Je huis opladen

De energiedichtheid van een accu in een elektrische auto is enorm groot. Met een volle accu kun je een huis ongeveer 3 à 4 dagen van elektriciteit voorzien. Wallbox heeft op basis van dit gegeven de eerste bi-directionele thuislader ter wereld ontwikkeld, waarbij vanuit de auto ook stroom aan het huis terug geleverd kan worden. Dat is een ideale technologie om energiekosten te besparen, energiepieken op te vangen en bijvoorbeeld in het VK – waar het netwerk minder betrouwbaar is dan in Nederland – de continuïteit van energielevering te kunnen vergroten.

Trots

Ik ben trots op ons supergemotiveerde sales- en marketingteam. We hebben het afgelopen kwartaal enorm mooie prestaties gerealiseerd. Daarnaast een shout out aan onze partners, de distributeurs, groothandels en EV-specialisten. Zij hebben onze producten echt omarmd en zonder hun inzet en steun hadden we het niet gekund. Op deze samenwerkingen en het team ben ik misschien zelfs trotser dan puur op afzet gebaseerde performance.

Blundertje

Die maken we soms ook, zoals in een mailing naar onze partners waarin door een vertaalfout regenhoezen aangeprezen werden. Regenhoezen die we niet hebben. Gelukkig was er geen vraag naar, want onze producten zijn uiteraard allemaal stof- en regenbestendig.

Bliksem

Leuke commercial? De commercial van Wallbox tijdens de Superbowl! De hoofdrolspeler is extreem bang voor elektriciteit omdat hij ooit door de bliksem is getroffen. Natuurlijk gaat het met gebruik van Wallbox producten wel goed. Naast de grappige overall opzet, wordt de commercial nog leuker als je weet dat er ook echt iemand gecast was die door de bliksem was getroffen. Dat zijn details waar ik echt van kan genieten.

Goud

Er zijn weinig commercials waar ik me echt aan erger. Een aantal vind ik wel dubieus, zoals commercials waarin gevraagd wordt om je gouden sieraden op te sturen. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat mensen dat zomaar doen.

Authentiek

Ik denk dat authenticiteit belangrijk is in goede marketing. Een goede storyline en een herkenbare uiting die past bij de normen en waarden van het bedrijf.

Clickbait

Slechte marketing? Clickbait! Met een andere landing dan je verwacht. De meeste herken je wel, maar soms kom je toch bedrogen uit. Superirritant.

Uitdaging

Ik ben van mening dat succesvol zakendoen begint bij het bestaan van goede relaties tussen mensen. In gesprekken – het liefst face to face – kom je nader tot elkaar en leer je mensen en hun behoeftes begrijpen. Ik ben fan van digitalisering, maar ik denk dat bij een toenemend gebruik van automatische routines en AI, we ervoor moeten waken dat we onze klanten blijven begrijpen om hen uiteindelijk een gepersonaliseerd aanbod te kunnen doen, dat echt een meerwaarde biedt.

Love Brand

Op dit moment natuurlijk Wallbox 😉, maar er zijn veel merken waar ik respect voor heb omdat ze al een lange tijd op een structurele en consistente wijze aan hun merk werken, zoals Heineken, Mercedes-Benz en Apple.

Mediaconsumptie

Ik kijk regelmatig tv, heb een abonnement op een krant, maar mag vooral graag Netflixen. Denk daabij aan series als Black List of Queen of the South. Lekker spannend!

Deze tekst verscheen eerder in de rubriek ‘Mijn Marketing‘ van MarketingTribune

Sinds 2009 werk ik voor MarketingTribune als redacteur, beeld- en eindredacteur voor blad, site en events en met ingang van 2025 ook voor Marketingfacts.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!