Beta-versie Become.com gelanceerd

13 februari 2005, 08:14

Beta-versie Become.com gelanceerd

Dit weekend is de beta-versie van Become.com, een nieuwe product-zoekmachine, gelanceerd. Nu komen er wekelijks nieuwe zoek-machines op de markt maar deze is in meerdere opzichten de moeite waard om in de gaten te houden.

Ten eerste het managementteam dat naast iniatiefnemer Michael Yang bestaat uit Yeogirl Yun (o.a. oprichter Wisenut), Chris Kermoian (o.a. AltaVista en Overture) en sinds dit weekend ook John Glick (Yahoo!).

Een tweede reden is de gebruikersvriendelijke interface dat erg lijkt op de interface van Google (en daardoor overeenkomt met Froogle, de shopping searchengine van Google). Groot verschil is echter dat het zoekalgoritme van Become.com (uiteraard) geen gebruik maakt van PageRank maar van het zo genoemde “Affinity Index Ranking”, een gepatenteerd algoritme dat de feedback van gebruikers meeneemt in de uiteindelijke zoekresultaten.

De laatste reden is dat ik het gevoel heb dat Become.com nu al in positieve zin is geadopteerd door de blogosfeer waardoor het de komende tijd wel eens erg veel gratis publiciteit zou kunnen krijgen.

Bron:

http://www.dailyrundown.com/

PS Ja, ik heb een account aangemaakt en ja ik ben op zoek naar een Motorola MPx 🙂

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Robert

    Waarom moet ik eerst registreren? Blijft dat ook zo als de officiele versie wordt gelanceerd?


    13 februari 2005 om 12:50
    Evert Jan

    Interessant. Ben erg benieuwd welk kwalificatieprotocol van de gebruikersfeedback er aan ten grondslag ligt.

    En ook hoe de feedback van gebruikers over producten wordt geindexeerd. In hoeverre zijn (en blijven!) deze media of bronnen onafhankelijk, of te beinvloeden door adverteerders.


    13 februari 2005 om 22:18

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!