Gynaecologen boos om Valentijnskaart

24 februari 2005, 07:45

Mijn ex-collega’s bij geneesmiddelenfabrikant Organon hebben dit jaar de plank helemaal misgeslagen met hun Valentijnsactie. Wat blijkt? Het bedrijf stuurde aan ongeveer 800 Nederlandse gynaecologen een anonieme Valentijnskaart met de tekst ‘Zullen we het nu maar aan iedereen vertellen?’. Bij de veelal getrouwde of samenwonende mannen en vrouwen leidde dit soms tot grote onrust thuis. De actie was een publiciteitsstunt van Organon om een nieuw voorbehoedsmiddel aan te prijzen.

Gefeliciteerd jongens, jullie hebben er in ieder geval de Telegraaf mee gehaald 🙂

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!