McDonalds gaat gezond
“It’s what I eat and what I do… I’m lovin it” wordt het thema van de nieuwe campagne van McDonalds. In de campagne staan beweging en een gezond dieet centraal en zullen onder andere tennissterren Serena en Venus Williams te zien zijn. Ook Ronald McDonald wordt actiever en zal laten zien hoe plezierig bewegen is. Samen met de sponsoring van de Olympische spelen zou dit een omslag teweeg moeten brengen in de publieke opinie.
“Today marks a new chapter in the McDonald’s brand story. Energy balance is critical to well-being of children and families around the world. We are listening. We are learning, and we are going to lead. ” aldus Dean Barrett, McDonald’s svp of global marketing. Gedwongen door de toenemende aandacht voor een gebalanceerd dieet introduceerde de hamburgerketen al eerder salades. Hoewel wereldwijd het concern in februari nog 1,6 procent meer omzet wist te behalen dan een jaar daarvoor, ging in Europa de omzet afgelopen maand 3,4 procent achteruit.
Aardig detail: in de tv-commercial wordt (vermoedelijk) geadviseerd wat minder TV te kijken, terwijl tv-commercials zelf al zo slecht worden bekeken. Tip voor McDonalds van mijn zijde… introduceer naast Supersize ook eens Minimize 😉
@Frank: Interessant!
Feit blijft dat de producten zelf nou niet meteen de gezondste producten zijn. De PR-laag er om heen kan de publieke opinie zeker positief beinvloeden, maar dan zal er in de productassortiment ook nog het nodige moeten gebeuren.
@Erik: Dat is nu exact wat ik bedoel. Stel nu eens dat McD dat echt ook gaat doen. Het worden ook betere producten…wat dan?
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!