Hoe zero-click content B2B marketing aan het veranderen is

Zero-click content is niet nieuw, maar het heeft wel steeds meer invloed op de manier hoe we marketing aanpakken. In deze podcast ga ik hierover in gesprek met Rand Fishkin.

22 december 2022, 11:00 2047 x gelezen

Rand Fishkin is bekend als founder en oud CEO van MOZ. Tegenwoordig helpt hij organisaties vanuit zijn bedrijf SparkToro. In deze aflevering van de Inbound4Cast vertelt Rand over de trend van zero-click content. Bezoekers verlaten steeds minder platformen zoals Google of LinkedIn naar een website van een organisatie. Hoe ga je hier als bedrijf mee om?

Fishkin vertelt in de podcast onder andere over:

  • Wat is zero-click content?
  • Op welke platform heb je te maken met zero-click content?
  • Wat is de oorzaak van deze trend?
  • Moeten we all-in gaan met zero-click content op social media?
  • Is SEO nog wel belangrijk in 2023?
  • Heeft zero-click content in Google voldoende branding waarde?
  • Wat is de invloed hiervan op de toekomst van websites?
  • Wat zijn KPI’s die bij zero-click content passen?
  • Hoe ziet een zero-click content aanpak eruit en wat is de aanpak van SparkToro?

Je kan deze podcast ook via Spotify of Inbound4Cast luisteren en bekijken.

Jerrel Arkes
B2B organic marketing consultant bij B2Brands

B2B marketing is veranderd. Lead generatie kent steeds meer uitdagingen. Kopers kiezen vaak al voordat de buyer journey is gestart. Wat betekent dat voor jouw aanpak? Ik help vanuit B2Brands kennisintensieve B2B bedrijven van strategie tot uitvoering met de creatie en distributie van impactvolle content. Daarmee transformeren we jouw bedrijf naar een sterk merk. Ik geloof daarbij in de kracht van organisch groeien (organic marketing). Sinds 2008 heb ik hier vele MKB en enterprise organisaties mee geholpen. Sinds 2024 doe ik dit vanuit B2Brands.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!