Vergeet u niet iets?

25 maart 2005, 05:46

Veel online winkelwagentjes worden vol achtergelaten. Tot nu toe dacht iedereen dat dit kwam doordat klanten zich op het allerlaatste moment bedachtten, en online kassa’s worden dan ook zo doelgericht mogelijk opgezet. Maar wellicht is ook dit laatste één van de afhakers.

Hoevaak heb je al eens – in ‘real life’ – in de kassarij gestaan, terwijl je te binnen schoot dat je iets was vergeten? Je rende – met je boodschappen al op de lopende band – als een bezetene naar het rek waar het vergeten product stond, en voegde dat hijgend toe.

Online winkels bieden die mogelijkheid vaak niet. En sommige klanten haken daarom dus af omdat ze hun winkelwagentje niet meer kunnen bijvullen, terwijl ze aan het afrekenen zijn.

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Evert Jan

    Ik denk dat je hier een heel erg onderschat punt hebt Carl.

    Uit mijn persoonlijke ervaringen herken ik de irritatie van lineaire processen in ieder geval.


    25 maart 2005 om 11:30
    Daniel Markus

    Carl,

    Dit is zeker een interessant punt.

    Maar een andere verklaring is die ik de laatste tijd steeds vaker hoor -en ook zelf zie bij klanten – is dat alleen de winkelwagen pagina’s de complete prijsinformatie geven aan gebruikers.

    Hoe vaak zie je niet pas bij het laatste scherm hoeveel je moet betalen voor verzenden, verzekeren, annuleren, etc. Ook worden er nog allerlei condities pas duidelijk gemaakt in de winkelwagen.

    Ik denk dat er een soort gedrag is, dat mensen voordat ze kopen ook een keer een proefkoop doen zodat ze niet voor verassingen komen te staan als ze echt kopen. Dit sluit ook aan bij de constatering dat gebruikers bijna nooit een aankoop doen bij hun eerste bezoek aan een site.


    25 maart 2005 om 12:23

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!